Ze slaapt minder lang...iemand tips?

Lauren heeft sinds een aantal dagen de neiging om minder lang te slapen. Vorige week sliep ze s nachts redelijk goed door, van 11 tot 5, en overdag vaak 3 a 4 uur. Nu slaapt ze s nachts maar tot 3 uur, en overdag begint ze soms na 1,5 uur al te huilen. Soms helpt haar speentje, maar vaak ook niet. Ze maakt amper de 3 uur nog vol.
Ik heb al geprobeerd met meer voeding, misschien dat ze te weinig kreeg? Ze kreeg 6 x 120 en heb haar nu een paar keer 150 gedaan, maar toch slaapt ze niet langer...
Heeft iemand slaaptips? Ze is 4,5 week, 56 cm en 4900 gram. Ze ligt in een Puckababy en heeft een zijligkussen(sterke voorkeurshouding), misschien dat ze daar zat van is?

gr. Rietje
 
Ik denk dat het even een soort regeldag is, maar ik weet niet of dit met flesvoeding ook speelt, ik had het afgelopen 2 dagen ook met borstvoeding, ze kwam weer vaker en onrustiger, ik pakte dan de kinderwagen en ging even naar de supermarkt en werdt heerlijk in slaap gewiegd en kwam zo wel in een diepe slaap terecht, nu gaat het weer iets beter. Ze kwam al de geboorte om de 4 uur en nu was ze soms ook na 1,5 uur wakker maar toch geprobeerd terekken tot minimaal 3 uur anders kom je in zo'n cirkeltje dat ze steeds iets drinken en niet in 1x vol. Ze is van mij vandaag 4 weken, dus kan ook een soort sprongetje zijn waar je wel eens overleest in Oei ik groei!!

Succes,ik geef trouwens dan gewoon iets vaker een knuffel of ga er even heerlijk mee zitten.
ze zijn zo groot.

Groetjes
 
Isa weegt bij ons meer dan 5 kilo, maar de hoeveelheden fles voeding die ze mag, krijgt zij echt niet op.
Ik heb 6 weken borstvoeding gegeven en nu sinds 1 week over de fles. Zij drinkt 5 flessen van 120. Heel soms een fles extra 's avonds maar die krijgt ze niet leeg. Die blijft voor de helft gevuld.
Heel vaak krijg ik haar niet wakker om 22.30 en slaapt ze van 20 tot 3 uur. Vreselijke tijd om wakker te moeten worden. Afgelopen nacht is het dan wel gelukt om haar 60 cc te laten drinken en toen heeft ze van 22.30 tot 5 uur geslapen.
Maar is dat erg dat ze niet de hoeveelheid drinkt die zou moeten???

 
Die kleintje worden ook ouder en zijn vaker wakker. Want Jake is eigenlijk ook veel wakker en slaapt overdag hooguit 4 uurtjes ofzo. Hij krijgt 6 tot 7 flesjes van 120 geen idee wat hij weegt want heb geen weegschaal. Mij is verteld als hij een dag lang de flessen leeg drinkt ik omhoog mag maar meneertje laat toch wel altijd 10 cc staan.
 
Vanmorgen was ik bij de afdeling kindergeneeskunde voor xavi en daar zei de kinderarts dat baby's minimaal per kilo 150 moeten drinken, dus als je baby'tje 4 kilo weegt en door bijv verkoudheid minder drinkt dan moet hij van zijn flessen minimaal 600 op een dag drinken zodat hij nog genoeg vocht binnen krijgt. Dat je baby'tje wel eens wat laat staan van z'n fles is helemaal niet erg, kijk naar de hoeveelheid plas luiers om in de gaten te houden of hij genoeg vocht binnen krijgt.
 
Ook bij flesvoeding hebben ze regeldagen/sprongetjes. De eerste komt als ze ongeveer 5 weken oud zijn. Vaak is je kindje dan huileriger, hangeriger en heeft meer honger. Het enige wat je kunt doen, is veel knuffelen en troosten, het duurt een paar daagjes/week, maar dan zie je ook dat je kindje iets nieuws heeft geleerd.
 
Terug
Bovenaan