Ze valt steeds in slaap tijdens het voeden

A

Anoniem

Guest
Hoi mama's,

Onze dochter van 6 weken oud valt al vanaf het begin in slaap tijdens het voeden. Dit is ook de reden waarom we overgestapt zijn van BV naar FV (lang verhaal).
Ik heb al van alles geprobeerd maar het lukt me maar niet om haar wakker te houden tijdens het voeden. Met het gevolg dat ik minimaal een half uur tot drie kwartier bezig ben om een flesje van 120 cc naar binnen te krijgen. (Tussendoor boeren, verschonen, kietelen, bloter maken zodat ze wakker wordt, gat speentje groter: verslikt zich dan etc. etc.).

Ik weet het echt niet meer. Ze heeft de hoeveelheid voeding echt nodig dus steeds een half flesje schiet ook niet op (dan kan ik weer terug naar 7 of 8 voedingen!!) en ze geeft ook duidelijk aan (huilen etc.) als ze een fles wil.

Wie oh wie heeft raad/tips!!

Bedankt alvast!!

Groetjes,
Rosanne

Hoi,

Lastig.... Heb je al eens geprobeerd de melk koud te geven (niet superkoud natuurlijk)? Onze zoon werd nl ook altijd rozig van de warme melk (eerste 6 maanden borstvoeding daarna flesvoeding) en ging slapen. Pas toen we de flesvoeding door noodzaak gedwongen een keertje koud gaven, viel hij niet in slaap....

Groet, Juul

hoi hoi  

ook ik heb er last van
feline valt tijdens de fles in slaap en vervolgens blijft de helft staan
maar zo komt ze dus wel eerder of vaak ben ik 45 min a 1 uur bezig met voeden
 tussendoor laat ik dr ook vaak boeren en als ze dan een boertje heeft gelaten   ga ik weer verder

nu heb ik de flessen van difirax met een speentje van de kruitvat erin
die werken hier wel goed nu drinkt ze vaak de fles helmaal leeg   of in 2 keer
maar het gaat een stuk sneller

misschien ook een oplossing voor je   om anders met een dikke naalt even het gaatje wat groter te maken     dat heb ik met me zoontje wel gedaan   dat hielp wel

groetjes soraya

Hai Rosanne,
Lastig probleem zeg! Ik heb ook niet 123 een tip voor je, ik kan je alleen vertellen hoe wij het doen. Bij ons krijgt Roef meteen eten na het ontwaken, hij is dan heel alert en vol energie om goed te kunnen drinken. In de praktijk betekend dit wel eens dat hij niet helemaal volgens klokketijd eet, en dat hij de ene keer op 5, meestal op 6 en soms nog op 7 voedingen( bv) zit. Na het voeden knuffel ik lekker met hem, daarna in de box en dan weer naar bed. Wellicht doe je dit ook allang, en dan heb je er weinig aan, maar misschien niet en heb je er wel wat aan,
Liefs Annemarie

Iris valt ook vaak in slaap tijdens het voeden, vooral aan het eind van de middag en 'savonds is het echt een crime om een complete fles erin te krijgen. We geven haar nu al vaak de fles in 2 delen. We maken een flesje warm en  laten haar dan drinken tot ze niet meer wil (met tussendoor boeren, wangetje tikken, kinnetje optillen, flesspeen inknijpen, etc). Als ze dan binnen een uur weer komt om eten, krijgt ze gewoon de afgekoelde fles. Die drinkt ze dan vaak wel leeg (of laat alleen speenpuntje - 5cc- staan).

Ze zit nu nog op 3 uurs-voedingen - dus 6  per dag, of 7 als ze snachts nog wakker wordt,  maar ik probeer te rekken naar 4-uurs voedingen met wat grotere hoeveelheden. Dat gaat nog niet echt, ze laat vaak de halve fles staan om een 45 min later weer te vragen. Dus dan toch maar weer "op aanvraag", wat neerkomt om ongeveer om de 3 uur.

Misschien kun je proberen je kleine meid  gewoon de afgekoelde fles te geven, als ze binnen een uur ofzo weer vraagt. En anders bijhouden hoeveel ze nu precies krijgt over de hele dag. En overleggen met het CB hoeveel ze precies per dag binnen moet krijgen. Als ze dan over de hele dag genoeg binnenkrijgt zou ik me geen zorgen maken over een flesje wat ze maar voor een deel leegdrinkt.

Succes!

Esther

Terug
Bovenaan