Ze weigert de laatste fles, is dat niet vroeg bij 6,5 maand???

Hoi meiden,

Ik ben benieuwd of iemand dit herkent van hun kleintjes, onze dochter van ruim 6,5 maand wil sinds een dag of 4 de avondfles niet meer, terwijl dit eerst echt de fles was die ze het lekkerst vond en het snelst opdronk. We mochten van het cb ook terug naar 3 flessen, maar we waren eigenlijk aan het proberen de fles van 16.30 af te wennen. Ze krijgt nl om 16.00 uur de groentehap (pot 200 gram) en meteen daarna als toetje nog een flesje.

Is ze niet te jong om het flesje van 20.00 uur niet meer te willen? Ze heeft overigens wel de hele nacht lekker doorgeslapen, dus echt ongerust ben ik niet, ik ben alleen benieuwd wanneer jullie kindjes die laatste fles ineens niet meer wilden.  

Oja de fles van 23.00 uur wilde ze met een week of 5 ook al niet meer, volgens mij is dat ook best vroeg?

Groetjes Femke

Hey Femke,

Ik geef jordy de laatste fles ook niet meer   (6 mnd). Hij krijgt rond 18 uur de groente hap. (Probeer dat eigenlijk gelijk met ons eten te laten vallen.) Dat is ook het laatste wat hij krijgt. Krijgt er nog wel een flesje met water bij voor de dorst, kan nog niet goed uit een tuit beker drinken. Maar dat is echt maar slokjes wat hij dan drinkt.

Ik gaf eerst om 17.30 groente hap en dan om 19 uur de fles maar die dronk hij nog maar 50 ml op. Jordy had met 10 weken al dat hij om 19 uur de laatste fles kreeg en dan doorsliep tot 's morgens 7. Nu ligt hij er ook tussen 19 en 20 uur in en slaapt  hij lekker door, maak me er ook geen zorgen om.

Zo lang dat hij goed slaapt en niet huilt zal het toch wel goed zijn. (  Hij laat het anders echt wel horen als hij het er niet mee eens is)

Groetjes Wendy  

hey hey

Lynn krijgt ook al tijden die fles niet meer (7,5 maand) En ze krijgt nu nogg maar 2 flessen op een dag
Ze krijgt om 17.30 groente met yoghurt of kwark ofzo en dan gaat ze om 18.00/18.30 naar bed en slaapt door tot 08.30 ong,

dus geen zorgen maken ze geven het zelf wel aan

gr

Hey Femke, is het misschien een idee om na de groentehap van 16.00 uur niet direct een flesje te geven, maar deze te verschuiven naar bijvoorbeeld 18.00 uur?
Blijkbaar heeft ze voldoende zo. Zeker als ze ook de nachten goed doorslaapt!

Ohhhhh... wat heerlijk whahaha. Bo krijgt om 19.00 uur nog een fles, die gaat helemaal op.... om 22.30 een papfles, die gaat ook helemaal op..... om 04.30 uur is meneertje weer wakker, dan krijgt hij rond 5.00 uur zijn eerste fles van de dag, langer trekt ie echt niet, die gaat ook helemaal op wahhaaha. Dit was bij onze oudste ook helemaal niet zo, maar ja, wat doe je eraan. Hij heeft de eerste 6 maanden borstvoeding gehad en is daar enorm van gegroeid.... grote en zware kindjes hebben meer voeding nodig volgens het cb... daar houden we het dan maar op.
Als je kindje goed groeit en zelf aangeeft dat het de fles niet meer wil (en verdeelt over de dag wel genoeg vocht binnenkrijgt).... gewoon weglaten. Zou ik tenminste doen.
Succes!
Groetjes, Noor mv Skip en Bo

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie berichtjes, de ene keer wil ze hem nog wel (de late fles) de andere keer wordt ze niet goed als ze me ziet met de fles, maar of ze hem nu wel of niet krijgt ze slaapt gewoon door 's nachts, soms slaapt ze zelfs uit tot half 10, ik ga inderdaad maar op mijn eigen gevoel af en als ze vol zit dan zit ze vol.

Groetjes Femke

Terug
Bovenaan