Ze weten meer dan dat je denkt !!.. (deel II)

De aanhouder wint, en zo is het écht!

Vanacht heeft Kay voor de eerste keer de héle nacht doorgeslapen tot vanmorgen 07.00 uur. Geen gejammer in de nacht, niet wakker geworden voor zijn speen, maar heerlijk geslapen aan één stuk door!

Hoe moeilijk het ook is even je moederinstinkt te negeren, hoe fijn het is als je ziet dat het niet voor niets is geweest..

Ik denk dat ik maar de vlag ga buiten hangen haha..

Esmé mv kay

hoi esmeeke!!!!
na het lezen van je zoooo herkenbare verhaal, 'ze weten meer dan je denkt' , dacht ik, ja, ik moet er ook eens echt mijn best voor gaan doen!

ik herken me helemaal in je verhaal, laten huilen is zooooooooo moeilijk!
maar ik wilde onderhand die nachten ook eens door gaan slapen, ik moet over een goede week weer gaan werken dus dan wil ik wel uitgerust zijn.
jasmay is nu 2 maanden en ze is goed aan gewicht, de arts en het cb hadden al gezegd dat ze makkelijk door moest kunnen slapen!
we hadden het een paar weken al een paar x geprobeerd maar zonder resultaat!

na jouw verhaal en na al die goed bedoelde adviezen van een paar nachten laten huilen ben ik er voor gegaan....en met goed resultaat!!!
de eerste nacht had ik de beide slaapkamerdeuren wat dichter gedaan en ze heeft uun uur gehuild, 2 x heb ik haar een speentje gegeven....na dat uur schrok ik eigenlijk wakker, ze lag helemaal na te snikken in haar bedje, ik voelde me zo slecht.
ik heb ze uit haar bedje gehaald en vastgehouden en mijn schuldgevoel weggeknuffeld...ze werd rustig en is weer lief gaan slapen tot 6 uur.
vannacht gingen we er weer voor dacht ik zo, laatste flesje om 23:00 uur en om 3uur hoorde ik haar weer (er zit een wekkertje in dat hoofje!) ik ben 1 x gaan kijken en heb haar een speentje gegeven.....om 6 uur werd IK wakker....wat is ze stil, dat is raar, dacht ik.
ik meteen naar haar gaan kijken, ze was wakker maar ze lag lekker te sabbelen op haar vingertjes....wat een schatje!
ik ben haar flesje klaar gaan maken en heb het haar gegeven, ik kreeg lachjes en geluidjes..dus ze is dat uur laten huilen gelukkig al helemaal vergeten!.
ik heb haar weer in bedje gelegd en zo konden we op zondag lekker uitslapen tot een uur of 9!!!!
geweldig....wat je verhalen al niet doen zie je wel.....
volhouden....ik hoop dat ze er snel aan went en dat ze fijn door blijft slapen!

thanxxxxx. lot.

Wat geweldig te lezen dat andere er ook baat bij hebben gehad!
Pff... word er zelf emotioneel van  haha..

Ik heb deze methode zelf uit wanhoop  geprobeerd en bij ons werkte het super!
Deuren dicht doen van de slaapkamers welke normaal op een kiertje staan.
oen Kay net geboren was had hij énorm last van krampen en kreeg ik het advies, na een paar helse nachten, de deuren dicht te doen en Kay zelfs één kamertje verder weg te leggen.

Een moeder heeft haar rust nu eenmaal nodig en als ze op haar tandvlees gaat lopen dan komt de baby héél even op de tweede plaats. Dus dan maar een nacht laten huilen hoe hartverscheurend dat ook is.
Een eng maar goed voorbeeld van haar was de vergelijkling met de natuur.. Een (moeder-) dier bijt haar jong dood als ze er door  gefrustreerd raakt. Met andere woorden, DENK OOK AAN JEZELF!!!!

Kay slaapt nu ook écht 7 uur door. Het is dan wel een beetje goochelen met de laatste fles. Als je deze zo laat mogelijk probeerd te geven, zo rond 23.30 uur,  dan weet je bijna zeker dat hij/zij   tot smorgens door slaapt.
Gisteren had ik Kay door omstandigheden om 22.00 uur de fles gegeven en reken maar uit,.. om 05.00 uur werd hij wakker. Op zich vroeg, maar ik was gelukkig, tóch 7 uurtjes geslapen!!

Ik ben blij te lezen dat mijn (lange)  verhaal zo over is gekomen als dat bedoeld was,..
SUPER!!

Esmé mv Kay

hoi hoi,

Wat goed om te lezen dat het voor velen van jullie kindjes en jullie zelf zo goed is gegaan!! Super!
Toch wil er een kanttekening bij plaatsen. Wanneer je kindje een hele snelle vertering heeft en erg groot is, dan gaat deze vlieger niet echt op op deze leeftijd.......Mijn kinderen zijn van deze kids en mijn jongste heeft flessen van 180 cc water en is pas 8 weken oud.......slaapt 's nachts ongeveer 5 uur achter elkaar, soms iets minder en soms meer. Zijn bloedsuiker spiegel wordt erg laag als hij langer doorslaapt dan deze aantal uren.....
Pas als hij iets ouder is, dan kan ik de voeding goed gaan indikken en dan kan hij er langer mee doen, nu nog niet. Daarbij komt ook dat hij een reflux baby is, dus veel spuugt en veel teruggeeft waardoor hij ook eerder homnger heeft.....

Mijn oudste zoontje was hetzelfde verhaal, alleen spuugde hij niet. Hij heeft een jaar lang elke nacht nog een voeding gehad in de nacht.......dat had niet gehoeven achteraf, maar de eerste 3/4 maanden had hij het echt nodig en daarna was het een kwestie van gewenning van zijn kant.  

Maar gelukkig om te lezen  dat je verhaal zoveel moeders heeft geholpen.!

Ohja, en je huis moet er geschikt voor zijn!!!!!  Wij hebben Marten op onze kamer liggen  en recht onder ons ligt onze oudste zoon. Wij hebben een oud dijkhuis, dus erg gehorig, dus als we dit  zouden gaan doen, dan is het hele huis wakker! Ik heb namelijk simpelweg geen deuren die ik dicht kan trekken okm het gehuil niet te horen!!!!!!

Groetjes,  Misja, mama van Thijmen (bijna 3) en Marten ( 8 weken)

Het zal ook niet voor iedereen op gaan die vlieger..

Echter is Kay 16 weken oud. Hoog tijd om dus langer te kunnen doorslapen dan 4 uurtjes in de nacht, toch?

Hoe dan ook heel veel succes met je kleintjes!

Esmé mv kay

Esmeeke,

Ik kan je `ze weten meer dan je denkt`/deel I niet terugvinden en ben er erg benieuwd naar!!! Waar kan ik het vinden? Ook onze kleine slaapt nog niet door en ik ben op zoek naar een goeie tip!

Gr. Poppetje71 mv Isa (20 wkn)

Oooo... tzal de vermoeidheid wel wezen want ik heb deel 1 nu wel gevonden!
Ik ga het maar eens met mijn vriend bespreken, we moeten er natuurlijk wel allebei `klaar` voor zijn. Maar het mogelijke resultaat klinkt als muziek in mijn oren!!
Ook ik loop op mijn tandvlees en heb al een aantal dingen `een beetje` geprobeerd. Niets heeft tot nu toe geholpen en ons (papa en mama) vooral veeeeel energie gekost.

De resultaten van deze `methode` hoop ik dus binnenkort te kunnen melden!

Pr. avond

Poppetje71 mv Isa

Heel veel succes poppetje!!

Even volhouden, deuren dicht maken zodat je de kleine iets minder "scherp" hoort (dan kun je het iets beter volhouden) en denken dan je het doet om hem te helpen..

Huilen helpt hun dingetjes te verwerken en daarbij merkt hij/zij ook dat het nacht is en dus bedtijd! het is even hartverscheurend maar Kay slaapt écht de hele week al tot 07.30 uur onder zich daarvoor nog te melden.
Eerder was het halverwege de nacht prijs tot smorgensvroeg!

Succes succes succes!!

Laat iets weten!!

Esmé mv kay

Terug
Bovenaan