Ze wil alleen de pink....

Inmiddels wordt ik er een beetje moe van. Onze dochter (10 weken) heeft een enorme zuigbehoefte en valt bijna alleen in slaap als ze op een pink sabbelt. We proberen wel af en toe een speen, maar op één of andere manier snapt ze die niet (2 modellen geprobeerd) Het is geen doen om constant naast haar te zitten en je pink tot rozijn te laten zuigen. En hoe moet dat dan als ze straks naar het dagverblijf gaat! Heeft iemand tips???
 
Hoi,

Heel herkenbaar.
Ik heb een  tweeling van inmiddels 10 weken oud, Thomas heeft een aantal dagen op de neonatologie gelegen en kreeg zodra hij begon te jengelen een soort fopspeen.
Hij heeft dus geen probleem met de fopspeen en sabbelt er rustig op los.
Sophie kent geen fopspeen en wilde deze ook niet, ze had liever mijn pink.
Van mijn pink bleef ook weinig over, inderdaad een roze en rimpelig ding.
Wij hadden ook verschillende spenen geprobeerd, maar ze wilde er niets van weten.
Sinds vorige week hebben we nu de combi speen van Difrax voor haar, van 0 tot 6 maand. Deze is helemaal rond en heeft dus geen platte onderkant zoals de Dental spenen.
We hadden wel eens die van -2 tot +2 maand geprobeerd, maar deze is een stuk kleiner, haar mondje is nu ook groter geworden.
Het gaat redelijk nu met die nieuwe fopspeen, maar ze krijgt ook niets anders meer.
Het schijnt dat ze ook moeten leren om op een fopspeen te sabbelen, vooral als ze borstvoeding krijgen dan vinden ze die fopspeen maar een raar ding.
Wij houden gewoon vol, ze kan de speen krijgen, maar mijn pink niet meer.

Groetjes Patricia
 
Hallo,


 
ook ik herken dit! Mijn dochter Suus wilde ook alleen maar een pink. Ik lag soms in de gekste houdingen met mijn arm door de spijltjes van haar wiegje  om mijn pink in haar mond te kunnen hebben en zij ging slapen. Met een week of 14 zocht zij zelf een andere oplossing: haar duim. Toen ze die eenmaal gevonden had kon ze lekker zelf aan haar zuigbehoefte voldoen. Zij duimt nu alleen als ze moe is (19 weken). Dus misschien zal dit bij jouw kindje ook gebeuren?


 
Groetjes Mijke
 
Hoi,


 
ook ik herken het verhaal. Mijn dochtertje, nu inmiddels 5 maanden, had het ook. Ik werd er knettergek van. Op een gegeven moment ook een fopspeen gekocht in de vorm van mijn pink ( weet het merk even niet meer) dus zonder afgeplatte onderkant, en die nam ze wel. Tot ze na een aantal weken idd haar eigen duim ontdekte.... Felicity en haar duim zijn sindsdien onafscheidelijk.

Ik denk dat het voor jou dus gewoon een kwestie van even afwachten is... en een andere fopspeen.

Succes ermee,


 
groetjes Sharon.
 
Hoi, hier inderdaad hetzelfde. Alle vormen en maten spenen geprobeerd, maar mevrouw spuugde ze allemaal weer even hard uit. Toen ze ongeveer 9 weken was, heeft ze haar duimpje ontdekt. Voor ons erg gemakkelijk en tzt kijken we wel weer hoe ze van het duimen afkomt...
 
Ook bij mij was dit een bekent verhaal. Ook hier was geen enkele speen bijna goed. Heel soms even de helemaal ronde van difrax maar verder niet. Ook Gwenn heeft uiteindelijk haar duim ontdekt en is daar nu (10,5 maand) helemaal happy mee. Moet zeggen dat een tante van mij op een gegeven moment haar duim zat te oefennen en daarna ging ze dus duimen. Succes!
 
Ja heel   herkenbaar. Merel wilde ook nooit een speen. Wel mijn vinger inderdaad.
Een poos toch alleen maar steeds de speen gegeven en geen vinger meer.
Moest de speen wel steeds vasthouden.
Inmiddels is ze bijna een jaar en ligt de speen lang vergeten in de vuilnisbak. Me vinger blieft ze ook niet meer en zelfs duimen doet ze niet.
Het enigste als ze de kans krijgt gaat ze op haar grote teen sabbelen. Maar aangzien ze op bed in een slaapzak ligt en overdag sokjes aanheeft   krijgt ze daarmaar zelden de kans voor.toch heb in nooit echt het idee gehad dat ze haar zuigbehoefte kwijt moest.
Ik heb trouwens ook nooit 'snachts en speen aangeboden. Zolang zij er geen behoefe aan had was ik niet van plan om dat te doen.
Het is dus nooit nodig geweest.

Ergens vind ik het wel fijn ze loop nooit met een speen in haar mond.
Als je af en toe die kinderen ziet van en jaar of 3 met een speen.
 
Terug
Bovenaan