ze wil de papfles niet meer

A

Anoniem

Guest
goedemorgen!!
de afgelopen week drinkt vera haar papfles niet meer leeg...ze is flink verkouden en haar neusje zit dicht dus ja dat drinkt niet makkelijk... nu heeft ze maar 30cc gedronken van ruim 200cc  ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. vooral met dit weer drinken is wel goed en roosvicee of diksap drinkt ze heel slecht. hebben jullie nog tips?? dwingen om te drinken helpt ook niet.

een prettige dag met dit heerlijke weer.

groetjes sibje

Hoi Sibje,

Sven wil ook niet zo goed drinken overdag. Iets anders dan opvolgmelk gaat er nog niet van harte in.
Op het kinderdagverblijf hebben ze toen zijn drinken (Sven krijgt appelsap met water, dat gaat nog enigszins naar binnen) door de fruithap gedaan. 's Middags hadden ze zijn ligakoekje ook gemengd met drinken en dat at hij wel op.
Misschien is dat een optie. Misschien kun je haar 's ochtends een boterham geven die je dan eerst in haar drinken doopt. Dan is het ook nog makkelijker eten voor haar met zo'n verstopt neusje.

Heel veel succes!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Je kunt proberen om de pap dan van een lepeltje te geven.
Moet je de pap wel wat dikker maken anders blijf je lepelen.
Verder kun je wat extra fruit geven om haat toch meer vocht binnen te laten krijgen.
Bij Joyce hebben we qua drinken hetzelfde probleem.Niet omdat haar neus dicht zit,maar gewoon omdat ze geen zin heeft.

Groetjes Jessica

Hoi Sibje,

Jules wil me dit warme weer ook niet veel drinken, dus geef ik hem frutapura van olvarit, dit is een fruithapje, maar dan dunner.(en zit in een handig plastic drinkpakje)
Zo weet ik zeker dat Jules genoeg vocht binnen krijgt.

Succes, Cojja, mama van Jules 11-05-2007

bedankt voor de reacties
de papfles is voorlopig verleden tijd. lepelen is ze ook niet dol op. volgens mij vind ze het niet lekker. nu is ze een broodje aan het eten en daarna nog een klein flesje melk. we zullen wel zien hoe dit gaat. verder krijgt ze lekker veel fruit en 's avonds lekker een toetje (schijnt ook goed te zijn voor vocht)

prettige dag

groetjes sibje

Terug
Bovenaan