ze wil geen fles

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,onze dochter is nu net 6mnd en sinds vanmorgen wil ze de fles niet meer..
om 7;00 heeft ze de 1e nog gewoon leeggedronken en het fruithapje ging dr ook goed in,maar de fles v 11;00 weigerde ze gewoon,ze zet het keihard op t krijsen en wat je ook probeert ze wil niet..wel was ze heel erg moe en toen heb ik dr naar bed gedaan,maar na ong een half uurtje/3kwartier was ze weer wakker,k dacht ik maak nog ietsjes klaar..als ze maar iets vocht weer binnen heeft,maar nee hoor zo gauw dat ze de fles ziet is t mis..heb haar wat zachte stukjes brood gesopt in dr melk gegeven e n daar wou ze wel een paar hapjes van meer ook niet..
ze ligt nu te slapen misschien dat ze straks nog wat wil,ik hoop het.
ben zelf ook niet lekker dus het gaat vandaag niet zo fijn.
iemand enig idee of een tip misschien?ben bang dat ze te weinig vocht binnen krijgt zo.
ze heeft geen koorts want ik heb straks gemeten..groetjes

Toevallig wilde mijn zoontje van 6,5 maand deze week ook een dag moeilijk drinken. Een dag later ging het weer prima.

Nu hij een flinke fruithap krijgt om 10 uur hebben we de fles van 11 uur naar 12.30 verschoven. Hij zat om 11 uur gewoon te vol van het fruit.

Dus misshien gaat het met jouw kleintje ook vanzelf weer beter met drinken. Volgens mij kunnen ze als ze last hebben van spruw ook moeilijker drinken, maar dat krijgen ze dacht ik alleen in het begin (weet ik niet zeker hoor) Of misschien tandjes?

Groet,
Eveline

Hoi,

Ik zie toevallig dit berichtje en vandaag kregen wij ook toevallig een brief van het kdv. Bij ons heerst het RS virus.
Ik wist niet wat het inhield en heb het dus maar meteen gevraagd.
Op zich een heel onschuldig virus, maar voor babys levensgevaarlijk! Ze kunnen hier van uitdrogen en bij jonge baby's uit zich dit alleen door weigeren te drinken, je merkt het verder eigenlijk nergens aan. En koorts krijgen babys niet bij dit virus.
Als ze dadelijk nog niks drinkt zal ik toch voor de zekerheid naar de huisarts gaan, want hierbij drogen ze snel uit. Ze kunnen dit alleen "uitzieken" er zijn geen medicijnen voor, maar babys moeten wel naar het ziekenhuis om niet uit te drogen en moeten aan het infuus.
Ik woon in Leende onder Eindhoven, als je ook in de buurt woont is het dus een grote kans dat je dochtertje het opgelopen heeft.

Succes er mee!
Laat even weten hoe het is afgelopen.

Groeten Nathalie

Hoi,

Ook bij Benthe ben ik een beetje bang voor het RS virus. Ze drinkt al een paar dagen   niet goed en ze hoest al weken en het wordt alleen maar erger. Ben al een paar keer naar de huisarts geweest, maar die zegt alleen dat we het moeten aankijken!! Ja, hoe lang nog???!!!!

Dus weet hoe je je voelt! Als je twijfelt over het drinken iig de plasluiers in de gaten houden en eventueel ors geven!!

hoi ik kom uit gelderland dus niet in de buurt maar zoiets zou nartuurlijk best ook hier kunnen heersen,ze slaapt op moment nog dus k zal als ze wakker is weer wat aanbieden..
mn zus belde vanmorgen ook al dat haar zoontje ook 6mnd,een luchtweginfectie heeft,dus t zou best kunnen dat er wat in de lucht hangt.
mn dochter is de laatste weken niet in kontakt met hen geweest.
bedankt voor jullie reakties en ik hou jullie op de hoogte!doei groetjes

Sorry, ik reageer even nav het RS bericht. Mijn zoontje had dit begin december. Doordat hij flink is had hij  voldoende weerstand zodat hij gelukkig niet opgenomen is.
Ik woon trouwens ook in Gelderland.
Bij mijn zoontje begon het RS met plotseling heel benauwd te zijn, ik zag zijn borstkast indeuken(intrekken) bij het ademhalen, kon  ik ook zo voelen door zijn shirtje heen als ik mijn hand op zijn borst deed. We zijn toen een week lang iedere dag naar de kinderarts geweest. Die zei dat ze op een gegeven moment door de benauwdheid geen kracht meer hebben om te drinken, dat is een reden voor opname en infuus. Verder is er inderdaad weinig aan te doen. Op google is trouwens genoeg te vinden over dit virus. Mijn zoontje valt  sindsdien onder de categorie : "Happy Wheezer" volgens de kinderarts.

Aangezien het zo weekend is, zou ik wel even de huisarts of CB bellen als je ongerust bent.

Groetjes,
Eveline

Hoi,

Ik heb er ervaring mee als je kleine wordt opgenomen met rs. Geen pretje kan ik jullie vertellen. Kyra had rs in combinatie met de waterpokken. Kan je vertellen dat ze daar erg ziek van worden.
Als je iets niet vertrouwd ga dan alsjeblieft naar de dokter en wacht niet af.
Beter 1 x te veel als een x te weinig!!

Liefs,

Frieda

hoi,nou gister verder over de dag wou ze weer geen fles,het groentehapje ging er wel goed in,ze wou zelfs nog iets meer.
wel is ze heel slaperig,normaal is ze steeds meer wakker tussen de voedingen maar nu slaapt ze veel meer..
vanmorgen wou ze de 1e fles gelukkig goed drinken,en de 2e wou ze eerst ook weer niet maar even later wel.dus ben allang blij dat ze weer drinkt.
ik vindt de oogjes wel wat flauw kijken.
ik hou het goed in de gaten en ik hoop dat ze snel weer de oude jayda is.
groetjes

Terug
Bovenaan