ze wil geen melk meer!

A

Anoniem

Guest
Mijn meisje wil sinds een week dus geen opvolgmelk meer hebben.
S ochtends wil ze haar pap niet meer en de laatste fles in de avond wil ze ook niet meer hebben!
Alleen tussen de middag drinkt ze nog ongeveer 60 cc.
Kan dit kwaad of moet ik haar nu dan maar gewone melk gaan geven?
Ze drinkt dus nu alleen maar water en sap (en dat kleine beetje melk)
Groetjes esther

Hoi,

Ik weet niet hoe oud ze is, maar 60 cc is wel te weinig!
Ongeveer 400 cc moeten ze met de 9 maanden nog hebben.
Als je bv minder melk geeft kun je weer het een en ander compenseren met  yoghurt of kwart na de groentehap.  

Het is normaal dat kindjes vanaf 8 maanden  (en sommige pas veel later) geen behoefte meer hebben aan de  avondfles. Maak er dan ook geen gevecht van want vanaf de 9 maanden mag je deze namelijk laten vallen of minderen  MITS je dat toetje niet vergeet! Kay wil de laatste fles ook vaak niet meer en mag dan blij zijn als hij daarvan  90 cc drinkt. Geen dorst? Geen zin in melk? Prima, probeer ik het met nog wat sap en dan gewoon het bedje in! Geen probleem..

Sommige kindjes hebben ook gewoon een fase dat ze even geen melk meer willen. Door niet te forceren en het later nog eens te proberen gaat het na een tijdje weer gewoon goed. Dorst krijgen ze hoe dan ook, toch? Zorg in die  periode dan wel dat ze op een andere manier voldoende vocht binnen krijgen.  

Ook zijn er kindjes die de opvolgmelk niet lekker vinden. Ik heb er geen ervaring mee maar het schijnt dat een klein beetje diksap door de melk een heel groot succes is!  

Wat ik wel zelf merk is dat als het wat warmer weer buiten is Kay warme melk niet lekker vind, ik maak het dan gewoon wat lauw.. Hij zweet anders peentjes op zn voorhoofdje..

Nou,.. Misschien komt Pauline zometeen ook nog met (weer) een (net als ik) lang lulverhaal whahaha..

Succes!!

Esmé mv Kay

Ps: Gewoon opvolgmelk blijven geven! Er zitten stoffen in die ze nu hard nodig heeft en aangepast is aan de behoeften van haar leeftijd..

Hallo,

Tijn is nu bijna 8 maanden en die heeft ook geen zin meer in zijn flessen, of in ieder geval de pap 's ochtends wil hij niet meer, dus krijgt hij nu een boterham met daarna een flesje melk van 150cc (nu drinkt hij dat dus wel opeens).Tussen de middag ook weer een boterham met ook 150cc melk, al drinkt hij deze bijna nooit leeg. Ook 's avonds wil hij geen melk meer, dus nu krijgt hij een volwaardig toetje na het eten. Tussendoor drinkt hij wel sap, maar ook dat varieert van dag tot dag, de ene dag drinkt hij 200cc de andere dag nog geen 100cc.

Succes er mee,

Groetjes Danielle (mv Tijn 26.09)

Terug
Bovenaan