ze wil naar school

maar ja....nog steeds niet zinnelijk.
Het is gewoon een machtspelletje volgens mij.

Ze is in juni 3 geworden maar als ik geen luier om doe....kan ik de hele dag gaan dweilen.

Iemand een goede tip?

Ik nog wel een voor jullie

www.romelykidswear.nl
voor als je eens iets anders wil voor je zoon of dochter.

Dagmar
 
Hay,

er zijn een hoop kinderen die met 3 nog niet zindelijk zijn hoor. Alleen snap je probleem wel.... Volgensmij moeten ze ook zindelijk zijn voordat ze naar de kleuterschool gaan.
Maar ik hoor ook weer van alle kanten dat het geen zin heeft om een kind te pushen, dat dat juist niet werkt. Maarja....... Als het op den duur echt te lang gaat duren snap ik dat je dat niet meer zo kunt doen. Misschien weet het consultatie bureau er raad mee?

Gr CJ
 
hoi


Als het goed is mogen ze gewoon naar peuterspeelzaal hoor als ze nog niet zindelijk zijn,wel effe erbij zeggen en zefl luiers meenemen.mijn dochter gaat in maart en ik weet nu nog niet of ze zindelijk is dan,dus zou het gewoon eens navragen. gr wendy
 
In nederland wel maar in Belgie niet. Waar woon je. En ik vind dat ze met 3 jaar best wel weten wat ze doen en een beetje dwang en boos zijn helpt wel. Bij mij waren ze alle 4 voor hun 3e zindelijk. Mijn jongste nu bij 2,5 jaar.
 
Ze zit nu nog bij het kinderdagverblijf en gaat in juni volgend jaar naar de basisschool. ze heeft nog wel de tijd. maar het is echt een machtspelletje geworden. Daar baal ik zo van.
Echt van alles geprobeerd maar ze gaat nu alleen onder het eten, als we in de stad zijn, midden in de nacht, knetter word je er van.

Zelf heb ik nu echt zo iets van ik trek haar gewoon geen luier meer aan en ze ziet maar. ze krijgt 2 x per dag een schone broek. Ik heb ook wel eens een verhaal gelezen die haar kind steeds liet douchen erna omdat hij daar zo'n hekel aan had...

Tja wat is wijsheid. Ze is al zo gehaaid. Pas was ik boven de kleinste een schone luier geven en hoorde ik beneden de voordeur. Ik de kleine snel in bed gelegd en naar beneden gerend....staat ze bij de deur. GRAPJE....ze is net 3...dat verzin je toch niet, altijd het laatste woord willen hebben en enorm driftig.

Frusti voor mij, aangezien ik in maart bevallen ben en daar een depressie aan over heb gehouden...ik vlieg nog wel eens tegen de muur, zal ik maar zeggen (figuurlijk dan)

Dagmar
 
Hoi Dagmar,

Mijn dochter gaf afgelopen december zelf aan dat ze geen luier meer om wilde als ze 3 was, in februari en daar heeft ze zich prima aan gehouden. Daarvoor zijn we er eigenlijk verder niet mee bezig geweest, behalve in de zomer heb ik het een paar keer geprobeerd met mooi weer, maar toen was het gewoon duidelijk dat ze er echt niet aan toe was''

Ik zou zeggen het gewoon nog even laten zitten als het een machtsspelletje wordt, want als ze in juni jarig is zal ze ws pas in september naar school gaan en dat duurt nog een jaar!!! Tijd genoeg zou ik zeggen en verder zou ik proberen het zo positief mogelijk te benaderen

sterkte en groetjes Yvonne
 
Terug
Bovenaan