ze wil niet slapen

A

Anoniem

Guest
Tot vorige week ging Laura, net 1 jaar oud, altijd om zes uur, half zeven 's avonds slapen. Nu is ze rond die tijd nog heel erg wakker en gaat ze heel hard huilen als je haar in bed stopt. Ze wil dan nog een keer wat te drinken, vaak moet je er nog twee keer naartoe voordat ze gaat slapen. Dat is dan vaak rond half 8, 8 uur 's avonds. Let wel, dit begon al voor de zomertijd!

Ik vraag me nu af wat ik moet doen. Moet ik haar 's middags minder lang laten slapen? Hoewel, toen ze maar anderhalf uur geslapen had had ze het ook. Moet ze later naar bed? Of moet ik aan een bedritueel beginnen, voorlezen oid? Iemand hier ervaring mee?

Hoi rood wit blauw,

Ook wij hadden hier "last" van, het is bij ons heel wisselend.
De ene keer slaapt hij hele nachten door, en de andere nacht kan ik gerust wel 4 keer mijn bed uit,
ook met in slaap komen is dit hier het geval, de ene avond valt hij gelijk in slaap, en de andere avond is het een drama...
Wij houden steeds maar hetzelfde ritueel aan;
vaak eerst douchen, schone luier, pyama aan, slaapzak aan, gebedje zingen, vit B druppels, mijn man draagt hem naar boven, mag hij in de gang het licht aan doen, eerst tanden poetsen, dan even zelf poetsen,  dan licht uit, en stop ik hem  lekker onder,  geef hem een dikke kus, zeg welterusten en gaan weg.

Dit  iedere dag in dezelfde volgorde.
We houden dit maar aan, denken dat dit rust geeft en zekerheid.
Verder weten wij het eigenlijk ook niet,  

liefs marina  

Ik laat Laura nu 's middags minder lang slapen (maximaal 2 uur) en ze gaat 's avonds pas naar bed als ze moe is, rond half 8, maar het helpt allemaal nog niet zoveel... Iemand nog ideeen? Gisteravond wilde ze om 8 uur weer een hele fles drinken en om 9 uur ging ze hard huilen en moest ze getroost worden en wilde pas weer slapen toen ze op mijn arm in slaap was gevallen...

ach jeetje!
zo begon de ellende bij nathalia ook!
(daar lopen we al een paar maanden mee te rotzooien, omdat ze niet naar bed wilt)
keihard huilen, en als je haar dan oppakte was het goed.
inmiddels wilt ze dus alleen maar bij ons in bed slapen!!!
(met uitzondering afgelopen nacht, want toen heeft ze sinds maanden eindelijk wer een hele nacht doorgeslapen in haar eigen bedje, hiep hiep hoera!!)

de tips die ik kreeg was;
-20 min laten huilen, ze valt vanzelf wel in slaap.
-niet oppakken.
-zachtjes gaan zingen naast haar bedje
-aai over haar bolletje geven
-een pop of knuffeltje in haar handen geven.

nou, bij ons hielp niks, maar misschien bij jou wel. (ik hoop t voor je!!!)

succes!

liefs, do

oh ja, ook wij hebben een vast bedritueel hoor.

half 7 in bad (of douche)
kwart voor 7 uit bad, afdrogen
pyama+slaapzak aan
bij papa of mama op schoot kroelen
de ander maakt de fles klaar.
flesje drinken
tanden poetsen en naar bedje.

wat je ook kan proberen is:
fles mee naar bed geven en sochtends tandjes poetsen.
misschien slaapt ze dan wel??

liefs, do

Terug
Bovenaan