ze wil zoveel voeding !!!

hallo meiden,

ik ben drie weken geleden bevallen van een gezonde dochter, naomi isabella, ik geef borstvoeding en dat loopt prima. alleen ik mag nu om de 4 uur voeden en snachts mag er 6 uur tussen zitten maar die kleine meld zich al veel eerder. om de 2 en een half, drie uur! ik voed dan maar wel gewoon maar ze komt zoveel aan nu! is dat wel goed? kun je je kind vetmesten zo?ze groeit als kool en ziet er gezond uitdus t zal wel goed zijn ze zal t wel echt nodig hebben maar toch maak ik me er zorgen over. herkennen jullie dit??liefs anne

Ja hoor, dat is volkomen normaal. Zelfs met 10 weken drinkt Vera nog om de 2 1/2 a 3 uur. Dus 7 keer per dag. Met 3 weken dronk ze nog wel 9 of 10 keer per dag. En de curves op het cb zijn afgestemd op flessenkinderen. Die groeien meer gelijkmatig. Borstenkinderen lijken in het begin molliger en dat trekt later weer bij.

Hoi,

ook Laura komt nu, met 11 weken, nog steeds om de drie uur overdag en met 3 weken toen ik nog bv gaf kwam ze om de anderhalf uur. Ik heb het nooit geprobeerd te rekken en ik moet ook eigenlijk niet denken aan het drama wat dat zou geven. Lekker blijven voeden als ze dat wil en maak je niet te druk, te dik kan ze niet worden van bv.

groetjes Ilona

hoi,

ook ik heb begrepen dat het heel normaal is als babys heel vaak willen drinken. Yanick (morgen 4 weken) drinkt heel onregelmatig. soms zit er 2 uur tussen, soms 4 of 5 uur. ik voed gewoon verzoek. hij groeit ook heel hard, is een kilo aangekomen in 3 weken! Maar volgens de wijkverpleegkundige kunnen borstbabies niet teveel krijgen of te hard groeien. Lekker aanleggen dus!

succes!

ik denk ook dat het normaal is. En wie zegt dat, dat je om de 4 uur zou moeten voeden? Heb ik nooit gehoord, vind ik juist best weinig voor een kleintje van 3 weken.

Janneke

Terug
Bovenaan