Ze wilt alleen maar melk, niets anders drinken...

Nienke is van 15 okt. Een vrolijke en lieve meid maar... ze vertikt het om iets anders te drinken dan melk. Van alles geprobeert: diksap,roosvice,fruitsapje voor baby's, lauwe thee, water. Maar ook in tuimelbeker, klein flesje of zelfs gewoon in haar eigen fles. Ze wilt alleen maar melk... Ze heeft nu nog steeds 4 flessen van 180 a 200 cc. Ik had gedacht om naar 3 voedingen te gaan én een flesje/bekertje roosvice/diksap maar dat wilt ze dus niet.
Herkent iemand dit óf zijn er tips??

Groetjes ingrid

Hoi Ing,

Dit probleem heb ik ook gehad met Noah... Hij drinkt alleen zijn flesmelk uit de fles. Nu heb ik sinds 2 weken geleden hem uit een gewone beker laten drinken( knoeit ontzettend) maar dit doet hij dus wel. Hij drinkt nu ook gewone magere melk en water. Voor de rest ook nog niet zoveel, maar water is dan in princiepe ook alles wat ze nodig hebben,.. Misschien werkt het voor jou ook??

ps Noah is van 26 september

Groetjes Miranda

Hier een kleine meid van eind september en die krijgt ook alleen nog maar melk. Heb nog niks anders geprobeerd. Volgens mij hebben ze genoeg aan de melk.

Miranda als je water geeft is dat dan gewoon kraanwater, afgekoeld gekookt water of water uit flessen zoals spa blauw?

Hey wondertje,

Hij krijgt gewoon kraanwater. Had het nog nagevraagd bij het CB maar er is verder niets mis mee. Je mag de nutrilon ook gewoon koud geven met kraanwater...

Nou, hier blijft het moeilijk hoor. Ze vertikt het gewoon. Ze proeft iets en dan houd ze daarna gewoon stijf haar lippen op elkaar! Uit een beker of tuimelbeker wilt ze ook niet. Alle soorten sapjes geprobeert en ook water, warm of koud niks wilt ze. Ik mag blij zijn als ze in een kwartier modderen 10 cc op heeft nou dat lijkt me ook niet de bedoeling op deze manier.
Ik moet met haar volgende week di naar het CB dus ik ben benieuwd wat ze zeggen. Ze zal toch n keer vd 4 flessen af moeten???
Broodje, groenten wilt ze ook amper en fruit doet ze net wanneer ze een goede bui heeft.
Nou, ik geef t op. Ik wacht wel op volgende week di. kijken wat voor tips die nog hebben hiervoor.

Waarom moet ze over naar iets anders dan melk? Als je dochter graag melk wil dan is dat toch prima? Brood en fruit is er ter aanvulling op de fles omdat vaak kindjes meer honger krijgen maar dat is ook per kind verschillend.

Mijn zoontje is geboren op 12-10-09, iets ouder dan je dochter en hij krijgt nog volop de borst. Daarnaast zijn we op ontdekkingstocht op het gebied van groente en fruit. Hij eet kleine beetjes ( een paar happen) en is er dan wel klaar mee.

Zelf zit ik er niet zo mee omdat ik weet dat hij voldoende binnen krijgt via mijn borstvoeding. Als hij meer honger krijgt, gaat hij echt vanzelf wel meer eten.

Ik denk dat zolang je dochter aankomt en het drinken van melk fijn vindt je je niet druk hoeft te maken. Elk kind is qua karakter en behoefte weer anders.

Dus ontspan, het komt vanzelf goed.

Terug
Bovenaan