Zat net te denken hoe toepasselijk het is, dat Esther vandaag van de mini luiers over is gegaan op de midi luiers. Ze wordt al zo groot! Als ik haar soms bij haar vader zie liggen, zo helemaal opgekruld, is het nog zo'n klein baby'tje. Maar ze kan alweer zoveel, het hele ieniemienie kleine is er echt al vanaf! Ze heeft haar praat-repertoire uitgebreid: naast guuhh, guuhh kan ze nu ook daaaaaaaaaaaa zeggen, lachen met geluid en uuhh, uuhh, doen om je aandacht te trekken. Ze huilt als ze boos is en houdt onmiddelijk op als ze haar zin krijgt. Ze begint steeds meer te trappelen met haar benen en vandaag heeft ze ontdekt dat ze haar hoofd bewust van links naar rechts kan bewegen, zodat ze de hele dag nee ligt te schudden (bestaat er ook een baby-puberteit?). Vandaag heeft ze heel vaak naar me gelachen, omdat ze me herkende temidden van al die vreemde mensen. En zojuist kreeg ik het idee dat ze haar speen bleef uitspugen puur om aandacht te vragen. Ze vond het wel een leuk spelletje...zij spugen, ik terugstoppen. Ja, ons lieve kleine meisje is geen mini meer, maar een heuze midi!