Ze wordt al een midi!

Zat net te denken hoe toepasselijk het is, dat Esther vandaag van de mini luiers over is gegaan op de midi luiers. Ze wordt al zo groot! Als ik haar soms bij haar vader zie liggen, zo helemaal opgekruld, is het nog zo'n klein baby'tje. Maar ze kan alweer zoveel, het hele ieniemienie kleine is er echt al vanaf! Ze heeft haar praat-repertoire uitgebreid: naast guuhh, guuhh kan ze nu ook daaaaaaaaaaaa zeggen, lachen met geluid en uuhh, uuhh, doen om je aandacht te trekken. Ze huilt als ze boos is en houdt onmiddelijk op als ze haar zin krijgt. Ze begint steeds meer te trappelen met haar benen en vandaag heeft ze ontdekt dat ze haar hoofd bewust van links naar rechts kan bewegen, zodat ze de hele dag nee ligt te schudden (bestaat er ook een baby-puberteit?). Vandaag heeft ze heel vaak naar me gelachen, omdat ze me herkende temidden van al die vreemde mensen. En zojuist kreeg ik het idee dat ze haar speen bleef uitspugen puur om aandacht te vragen. Ze vond het wel een leuk spelletje...zij spugen, ik terugstoppen. Ja, ons lieve kleine meisje is geen mini meer, maar een heuze midi!

Hoi Eveline,

hier ook een  "midi" hoewel de luiers hier echt nog mini zijn. Toevallig hadden we het er vanavond over dat die kleine zo groot geworden was. Ze was naturlijk ook lang mini (het duurde 3 weken voor ze terug op haar geboortegewicht was). Maar de geluidjes worden meer en gerichter. Het lachen wordt steeds meer, hoewel Laura liever niet naar vreemden lacht. En de bewegingen worden ook gericht. Vanavond zat ze bij Mattijs op de arm en stak ze haar armpje uit naar mij toen ik voorbij liep. Ze heeft ook een ander koppie gekregen en ze lijkt zo wijs opeens. Maar ja, vandaag is onze kleine ook al 12 weken oud en over 5 dagen is ze al drie maanden! De tijd gaat snel, heel snel!

Trouwens, als dit pak luiers op is, gaan ook wij naar een groter maatje! (Ik heb ze al in huis.) Vind jij die luiers trouwens ook niet enorm? Toen ik ze uitpakte om vast klaar te leggen in de commode, had ik het idee dat ie krengen nog veel te groot zijn, maar ja... van 4-9 kilo, ze was bij 8 weken 4 kilo, dus het wordt wel tijd....

Groetjes Ilona

Ja, wat een lappen luier he? En dat voor die mini-billetjes! Maar ik gok dat Esther nu ruim 5,5 kg is, dus het is wel tijd... Hihihihi, we moeten niet proberen onze meisjes klein te houden!
Enne...stiekem best lekker he, als je kindje wel naar jou lacht en niet naar vreemden???

Hoi, welke maat is midi ? Wij hebben voor onze man nu maatje 3 gekocht. Alleen nog ff 2 opmaken, maar wel al 3 voor het kdv gekocht. Woensdagochtend en vrijdagmiddag mag ie komen wennen. Jeetje, wat moet ik die drie uur dan doen  En vanaf 17 april moet ik alweer werken ... gloeps. Maar heb er wel zin in, hoor. Dinsdag is mijn mannetje alweer 11 weken ! Wat een lekker ventje !
Groetjes, Sas

Hoi Evelien.
Ik vind het nu echt steeds leuker worden, eerst natuurlijk ook wel maar nu huilt Teun steeds minder (eindelijk) en iid hij volgt me de hele tijd. Vandaag bij schoonfamilie geweest en hij houd me de hele tijd in de gaten,als hij me ziet is alles goed. Iedereen moest vanalles uit de kast trekken om zijn aandach+ lach te krijgen en ik hoef maar iets te zeggen en hij ligt helemaal in een deuk. Stiekem toch leuk hè,en als hij huilt en ik pak hem is hij meteen stil. Dan ben ik toch wel trots,voelt hij zich toch veilig bij mij haha.
Onze mini`s worden midi`s ja,leuke uitspraak!
Groetjes Mikkie.

Tja, in het begin was ik erg makkelijk met afgeven, maar ik vind het wek erg leuk dat ze weet dat ik haar mama ben en dat lachen naar mij en Mattijs makkelijker gaat dan naar anderen! Ze weet nu echt wie haar ouders zijn.

Midi is maat 3!!!! (Die lappenluiers.)

Mijn kleine meisje wordt groot en ik kan het niet tegen houden! Maar het is ook wel weer leuk dat ze zo veel gaan doen!

Ik schat dat Laura nu ongeveer 5 kilo is, dus een maatje groter mag wel. Ik hoop alleen dat het nog even duurt voor ze weer een maatje groter gaat. Ik heb tot ze 4 weken was maat 1 gebruikt, daarna maat 2 en volgende week maat 3.

Groetjes Ilona

Dat zat ik gisteren ook al te bedenken... wat wordt Quinn groot. Qua luiers heeft hij nog steeds maat 2. Maar daar heb ik ook bergen van ingekocht, dus er blijven waarschijnlijk pakken over. Nou ja... dan maar bewaren voor een volgende.
Qua kleertjes heeft hij al maat 62. Ook kan hij al meer. Hardstikke leuk om te zien.
Vanmorgen heb ik ontdekt dat hij al best goed met wat steun rechtop kan blijven zitten.
Zelf heeft hij ontdekt dat er vanalles zit aan mama wat je vast kunt houden... haren, neus, oren, mond. En hij kan ook meer geluidjes maken.
Acrobatische toeren beginnen ook te komen. Met 1 of 2 benen buiten de box hangen... da's toch zo lekker.  
Maar ik ben zo trots op mijn ventje.
Groetjes Veerle  

Terug
Bovenaan