Ze zei: 'ben je dan misschien niet zwanger?'

A

Anoniem

Guest
Hoi lieve lezers,

Mijn cyclus is vrij regelmatig (ongeveer 30 dagen) en we zijn nu 5 maanden bezig. Sinds vorige maand ben ik aan het tempen. Toen heb ik een eisprong waargenomen, maar aangezien oorthermometers niet precies zijn, tel ik eigenlijk de vorige maand niet mee en heb ik een digitale thermometer  gekocht. Ik temp oraal en nu zit ik op mijn 22ste dag van mijn cyclus en heb nog steeds geen temp verhoging!

Eergister plaatste ik het berichtje dat ik misschien wel een late eisprong zou hebben en advies daarom gevraagd. Net besprak ik dit met een collega en die vroeg me 'ben je misschien niet zwanger?", maar dat kan toch niet? Mijn temp was vandaag 36,5 en het gemiddelde vanaf dag 1 is 36,4 dus hij is niet hoger dan het begin van mijn cyclus. Ze zei dat je wel meer hoort dat mensen ongi worden tijdens een zwangerschap (mijn moeder was dat ook), maar dan moet ik toch een hogere temp hebben?

Groetjes,

Silvy

hoi

ja dat gebeurt wel eens, maar ik denk dat je beter niet oraal moet temperaturen, dat is niet zo betrouwbaar. anaal is het beste.

succes, janine

Ik weet inderdaad dat sommige vrouwen gewoon ongi worden de eerste keer na de bevruchting. Sterker nog: er zijn ook vrouwen die de hele zwangerschap gewoon ongesteld worden, en die merken het dus pas als ze moete   bevallen!!!!!

Als ik jou was, zou ik er dus toch eens even een testje tegenaan gooien. (eroverheen plassen werkt natuurlijk het beste hahahahahahahahahahahaha, gooien heeft dus geen zin)

Wens je heel veel sterkte, laat je het even weten???
Liefs Annet

Ik temp oraal en nu zit ik op mijn 22ste dag van mijn cyclus en heb nog steeds geen temp verhoging!

Eergister plaatste ik het berichtje dat ik misschien wel een late eisprong zou hebben en advies daarom gevraagd. Net besprak ik dit met een collega en die vroeg me 'ben je misschien niet zwanger?", maar dat kan toch niet? Mijn temp was vandaag 36,5 en het gemiddelde vanaf dag 1 is 36,4 dus hij is niet hoger dan het begin van mijn cyclus. Ze zei dat je wel meer hoort dat mensen ongi worden tijdens een zwangerschap (mijn moeder was dat ook), maar dan moet ik toch een hogere temp hebben?

Groetjes,

Silvy

Hoi Silvy,

Dit had zo mijn vraag kunnen zijn!!! Ik worstel al maanden met die temperatuurcurve! Ook bij mij zie ik geen stijging. Toen ik het met een vriendin erover had (zij is verpleegkundige) vertelde ze dat bij veel vrouwen het niet zoals de boeken loopt. Wat je in de boeken leest geldt voor de gemiddelde vrouw. Zijn we mooi klaar mee he? hahaha!

Ik kan je dus geen duidelijk antwoord geven. Ik hoop voor je dat het bij jou 1malig verwarrend is (en dat je gewoon zwanger bent!!!)

Groetjes,
Femke

Hoi,

Ik zit in de zorg, en er is mij altijd geleerd dat oraal tempen nooit zo nauwkeurig is als rectaal. Er kan een afwijking zijn tot 0.5 graad. Dus wie weet is er best een eisprong geweest, maar heb je het niet gezien omdat je op de verkeerde manier temperatuurt.
Succes!

Groetjes, Kat

Terug
Bovenaan