Zeer actief en alert mannetje... wie ook?

Hallo,

Mijn zoon Jan-Pieter is op dit moment 4 en een halve maand maar zooo actief en het sloopt me eigenlijk wel een beetje... (geen adhd trouwens)
Hij was 4 weken dat hij lachte,
Hij was 5 weken dat hij alles volgt met ogen, hoofd en nek!
10 weken dat hij zich al omdraaide...
12 weken hele verhalen brabbelen
Wil alleen maar staan en lopen (met behulp natuurlijk) raakt anders gefrustreerd...
Gaat al in zijn achteruit in de ledikant, wieg hebben we een maand geleden al opgeborgen...
Speeltjes in de box pakt hij al...   ook de spijlen. Hij is zoooo sterk en heeft zooo een eigen willetje dat het best wel vermoeiend is en ik er weer aan denk toch maar aan het werk te gaan, kind naar KDV te brengen want daar heeft hij prikkels, thuis kan ik hem niet zoveel meer bieden ben ik bang voor... hij loopt al een maand of 1,5 op voor op de rest!

Hellup!!!

Hoi Lizette,

Ook wel leuk toch, als hij zo snel is? Wij hebben ook zo'n snelle. Die is inmiddels 2, maar motorisch een stuk 'ouder'. Beetje zelfde verhaal denk ik. Hij is erg veeleisend. Hij wil erg veel en kan ook al erg veel. Maar dat was/is voor ons behoorlijk slopend af en toe. (ik kan het nu vergelijken met onze 2e zoon, die is veel rustiger)
Wat wij deden was hem toch zoveel mogelijk zelf laten doen. Dus bijvoorbeeld niet hem rechtop neerzetten, maar het hem zelf laten uitvogelen. Maar goed: met 6 maanden ging hij zelf zitten en met 7 maanden liep hij langs de bank. Niets is meer veilig in je huis, want zo'n kleintje snapt echt niet wat wel en niet kan/veilig is.
Verder hebben we gewoon erg veel tijd in hem gestoken en dat doen we nog. Het is genieten maar ook veeleisend.

Groetjes Jo

Wat ik nog ff vergat: onze zoon slaapt gelukkig wel heel veel. Waarschijnlijk omdat hij zo actief is.
Nu is hij 2 jr en 3 maanden en hij slaapt van ca 7 tot 7 en van 12:30 tot 15:30. Heerlijk voor ons!

En wat betreft prikkels op het KDV: daar is onze zoon juist erg gevoelig voor. Ik denk dat dat los staat van een snelle motorische ontwikkeling. Maar hij vind het wel erg leuk om daar te spelen. Toen hij een paar maanden oud was sliep hij de dag nadat hij op het KDV geweest was nog meer dan anders.

Misschien is het ook fijn voor je zoon om hem lekker op de grond/gras op een kleed te leggen. Kan hij alle kanten op, zonder dat zijn benen uit de box steken :)

Hoi,

Hier nog zo'n actief kind. Mijn dochter is nu 9 maanden en trekt zich op aan de tafel, bank, stoelen of wat er maar voor handen is. Ze loopt dan ook bijv. rond de tafel. Ze kruipt sinds ze 8 1/2 maand is en dan met haar buik van de grond.
Voor ze kon kruipen rolde ze overal naar toe. Ze is de hele dag actief en bezig.
Vanaf dat ze een week of 4 is houdt ze alles in de gaten en soms dacht ik echt dat ze haar nek zou verdraaien, omdat ze iemand wilde volgen die de hoek omliep.
Tijdens het winkelen spreekt iedereen haar aan, omdat ze iedereen heel brutaal aan zit te staren en dan lief lachen natuurlijk.
Een heerlijk actief kind, maar sinds ze kan kruipen en gaan staan heb ik nog maar weinig rust!!!!!!

Veel plezier met jullie drukte makertjes!!!

Hallo,

Ik herken je verhaal helemaal!
Ons zoontje is nu bijna 5 maanden en net zo actief en wakker zoals je opsomde.
Ik wist op een gegeven moment ook echt niet meer wat ik met hem doen moest!
Ik merkte wel dat hij op de dagen dat ik aan het werk was, nog veel actiever en onrustiger was.
Dus nu heb ik geregeld dat ik oppas aan huis krijg en ook de dagen dat ik zelf thuis ben hou ik me aan een "strak" schema.
Dat wil zeggen dat als mijn zoontje wakker word, dan laat ik hem even lekker alleen spelen, word hij onrustig, dan krijgt hij zijn voeding.
Na de voeding speel ik of mijn man met hem, en als ik dan merk dat hij moe word doordat hij huilerig en onrustig word, dan breng ik hem naar bed.
Dit wil helaas niet zeggen dat hij gelijk gaat slapen, helemaal in het begin niet, maar ik blijf vol houden en krijg er nu regelmaat in.
Hierdoor merk ik dat mijn zoontje een stuk rustiger is, en makkelijker slaapt.
Maar hij is zijn leeftijd genootjes wel ver vooruit.
Dus ik heb echt gemerkt dat regelmaat ECHT helpt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Groetjes een jonge moeder met een prachtig zoontje!

Hoi allemaal,

Mijn zoon Fynn is nu 4,5 mnd oud, en ook zo'n typisch geval van alles willen kunnen, en als het ens niet mocht lukken........ oei.
Hij rolt helemaal om, kan zijn knieën al onder zich krijgen, leunt omhoog op zijn handen, probeert te rkuipen, lukt nog niet, hahaha.
Hij wil op schoot alleen maar staan, en vanaf zijn geboorte al zitten, meneer vind liggen saai.

Maar ik heb veel gehad aan het boek Oei Ik Groei, daarin staat de ontwikkeling van baby's aan de hand van sprongetjes.
Als ik dan weereens denk dat ik echt de beste en snelste baby heb blijkt het allemaal wel snel te zijn, maar niet abnormaal, hahahahahaha
Ach ja, je blijft trotse moeder, toch?

groetjes mamaPien

Hoi Lizette,

Ik herken veel van wat je schrijft. Mijn dochter is inmiddels ruim 10 maanden en is altijd enorm wijs en pittig geweest. Ze loopt met bijna alles voorop en heeft haar eerste stapjes alleen al gezet. Nu ze zich kan optrekken in de box en lekker een beetje aan de rand van de tafel kan lopen is het driftige er wel grotendeels vanaf al baalt ze wel dat het lopen nog niet helemaal perfect gaat. Onze kindjes willen gewoon meer dan wat ze lichamelijk kunnen (al kunnen ze al meer dan leeftijdgenootjes). Ik heb het op het cb besproken en die zeiden dat elk kind deze periode krijgt van frustraties alleen dat de onze hier gewoon erg vroeg in zijn. Het kan nog even duren maar de rust komt er echt wel (iets meer) als ze meer kunnen.

Groetjes F.

Terug
Bovenaan