zeer driftig en opstandig

A

Anoniem

Guest
Hallo moeders,

Ik lees regelmatig mee en af en toe reageer ik ook wel eens maar heb nu zelf ook weer een vraagje.

Mijn zoon Tijs is afgelopen vrijdag 1 jaar geworden en is sinds 3 weken zo ontzettend driftig en opstandig...pfff. Ongelooflijk hoeveel pit er in zo'n klein kereltje kan zitten.
Nu sinds 2 dagen weigerd hij ook nog eens zijn boterham en melk tussen de middag en savonds zijn fles voor het slapen gaan. Nu weet ik die fles voor het slapen gaan is niet erg maar tussen de middag vind ik het toch wel belangrijk. Ik heb hem nu al 2 dagen zonder boterham op bed gelegd en als hij dan wakker werd, daarna maar laten eten en dan is er niets aan de hand. Alleen de melk wil hij ineens niet meer??? Alles al geprobeerd ook de melk uit een gewone beker laten drinken..nee hoor hij wil gewoon geen melk meer?? Het zal wel weer een fase zijn maar toch......

Hebben meer moeders hier last van of heb ik nu alleen zo'n kleine opstandige dreumes..hihi

groetjes, Daan mv Tijs

Ik zeg iedere keer maar tegen mijn man: Het is maar een fase

Lyanne is ook zeer opstandig op het moment, wordt heel driftig als ze haar zin niet krijgt! Ik probeer haar dan geen aandacht te geven, dan houdt ze vanzelf op.

Sterkte er mee!!

Groetjes,Marieke mv Lyanne

Hay,

Hier ook een driftkop, die ook niet wil eten en al maanden geen melk dringt. Het is altijd al een probleem geweest en het is het nog steeds. De avondfles kan ik me al neit meer herinneren (bah melk) melk bij haar brood, echt niet. Ik heb alles al geprobeerd van Soja melk tot drink yoghurt (ik weet het fout volgens het cb, maar je moet wat) Nu drinkt ze wel een beetje melk en frui (dit mocht van het cb) maar veel is het niet. Yoghurt vanmorgen was ook een No-NO, dus hier weinig melk en 2 vitamine D tabletjes per dag.

Hoe lastig het is, het is een fase. Mijn vriendin heeft een ventje die nu ruim een jaar is en die begint opeens weer te eten, na weken van het zelfde probleem als wat jij hebt.

Succes en tel tot 10, of 20, of....

groetjes Nanda, mv een zeer opstandige Tess (bijna 1)

Hallo,

Zou het aan de naam liggen....?????

Tijs heeft de laatste tijd ook iets moeilijker gegeten, maar gelukkig niets geweigerd. Wel is ie opstandig, vooral met het verwisselen van de luier en driftig. Zit heel lief te spelen en dan lijkt het wel of er een knop omgaat en dan wordt er met alles gesmeten, net zolang tot de box leeg is.

Rond de 1 jaar zitten ze wel weer midden in een sprongetje met het hoogtepunt rond de 53 weken (kan een week of 2 eerder of later zijn). Dus dat zal er ook wel mee te maken hebben. Veel kindjes eten slechter of weigeren zelfs eten en slapen vaak ook slechter. Gelukkig sliep Tijs vooral overdag slechter, alhoewel hij vorige week ook een paar erg onrustige nachten heeft gehad. Hij sliep wel, maar lag vaak klem in bed waardoor hij dan weer begon te huilen en ik er vaak uit moest om hem weer goed te leggen. En overdag sliep hij maar 1.5 uur. Ik merk nu dat het weer de goede kant op gaat. Eten helemaal geen probleem meer en slapen ook weer rustiger en overdag weer langer (2.5 - 3 uur). Dus dat is ook fijn.

Waarschijnlijk zal het even doorbijten zijn. En als hij uiteindelijk over de dag heen toch het meeste opgegeten heeft, zou ik me daar niet al te druk over maken.

Groetjes,
mama van Tijs

hahaha...ja leeuwtje het zal misschien wel aan de naam liggen! haha. Leuke naam hoor en nog hetzelfde geschreven ook, zonder de bekende "H".

Ik merk dat hij nu weer iets rustiger is/word dan vorige week alleen tja..de melk wil hij gewoon niet meer. Nu ga ik hem straks maar tussen de middag gewone melk uit een beker geven. Ik weet dat dat nu ook mag en hij kan super goed uit een beker drinken dus hopenlijk is dat de oplossing.

Tja...soms blijft het even puzzelen met die kleintjes he.
Bedankt in ieder geval voor jullie reactie.

gr. Daan mv Tijs

Hoi Daan,

Jullie Tijs is 1 dag jonger dan onze Tijs, die is afgelopen donderdag 1 geworden.
Ik ben afgelopen maandag begonnen met gewone melk. Het "grappige" is, dat hij die wel uit een gewone beker wil, maar als ik het in zijn fles doe, dan hoeft ie hem niet! Hoezo eigenwijs???? Dus dat wordt flink oefenen met de gewone beker, zodat hij daaruit kan drinken, want nu wordt het nog iedere keer een flinke knoeiboel met de gewone beker. Vandaar dat ik dacht om hem de rest uit de fles te geven.

Groetjes,
mv Tijs

hier nog een klein driftkikkertje
als iets niet lukt ......poeh dan gaat het alarm af alsof er weet niet wat gebeurt

en zelfs als we NEE UH UH!! dat mag niet zeggen dan gooit ze zich sinds 2 dagen boos achterover met een gevolg hartverscheurend huilen
maar t knappe is wle dat ze er vervolgens niet meer aankomt.. cd's, kaarsen, dvd's en noem maar op...
ze weet t dus wel, af en toe kijkt ze al achterom als ze ergens op af kruipt wat niet mag om reactie uit te lokken. dikke boef wordt t!

groetjes

Terug
Bovenaan