zeer driftig

hallo, mijn jongste zoon is nu 17 maand, hij zegt eigenlijk nog geen woord en kan zeer driftis zijn, als hem iets niet lukt of hij iets niet wil kan hij zo 2 uur lang huilen en krijzen, ook gaat hij dan met zn hoofd tegen de grond, muur, tafel, stoel enz aanslaan, de laatste tijd gaat hij echt zo lang door dat hij bloeduitstortings op zn hoofd heeft.
hij is dan ook niet af te leiden en vasthouden is dan ok niet te doen.
hebben jullie nog tips, is dit tegenwoordig normaal?? mijn andere 2 hadden hier geen last van wel boosheid en driftbuien maar zoals dit lang niet.

groetjes een bijna wanhopige moeder
 
hoi
ik heb een neefje van 3 en die heeft ook al van kleins af aan driftbuien.als iets niet lukt of iemand hem tegenwerkt gaat hij echt flippen.hij heeft sinds een jaar ofzo een afkoelhoekje,met kussens en een zitzak.als hij driftig werd en mn tante kreeg geen contact dan legde ze hem daarneer en kon hij zich uitleven.mijn tante deed dat wel heel goed vond ik.ze werd niet boos,maar gaf hem juist de ruimte om zich te uiten.dat heeft heel goed gewerkt want hij gaat nu uit zichzelf naar zn hoekje als hij het voelt borrelen.hij trekt zich daar  even terug en niemand mag dan bij hem komen.het is zijn plekje waar hij af kan koelen en maakt daar echt zichtbaar dankbaar gebruik van.
groetjes kari
 
Hi Mieneke,

Zelf heb ik er geen ervaringen mee, maar een vriendin van mij had hetzelfde met haar dochter. Die 'sloeg' haar eigen hoofd tegen de grond en muur. Ze is met haar naar een Cranio Sacraal Therapeut gegaan en nu is het over. Ze zegt een heel ander kind te hebben gekregen, veel rustiger en tevreden. Je kunt er op internet wel iets over vinden, wie weet helpt het ook bij jullie. Succes!
 
Terug
Bovenaan