Zeer droge huid baby 9 weken

<p style="text-align: left;">Hallo,</p><p>Mijn dochter van 9 weken heeft een ontzettend droge huid over haar hele lichaam behalve waar de luier zit. Het schilfert helemaal en het lijkt alsof er zelfs bijna kloofjes in staan. Ben van de week bij de huisarts geweest die me Groninger badolie meegaf. Hoewel dit in eerste instantie even leek te helpen is haar huidje nu nog droger. Als ik haar insmeer is dit na 20 minuten al volledig geabsorbeerd en wederom schilferend. </p><p>Hoewel ze er zelf geen last van lijkt te hebben baart het me toch zorgen (het zou mij zelf zeer oncomfortabel lijken, zo'n huidje).</p><p>Heeft iemand tips of ervaring hiermee? Denk er over om morgen de huisarts nog maar eens te raadplegen. </p><p>Groetjes</p>
 
He zou het ook erns bij het consultatie bureau kunnen navragen, want volgens mij ‘vervellen’ baby’s in het begin ook. Dus misdchien is dat gaande. 
Maar soieso voor echt droge huid is vette creme het beste en maar 1 a 2x per week in bad. 
Succes! 
 
Wat bij ons heel erg hielp ws inoli badolie intensief vettend. Je doet n theelepeltje door t badwater en het huidje blijft zo geboed en gevet.Wij gebruiken nooit zeep. Hoogstens 1x in de 2 weken. Gewoon te koop bij Kruidvat voor een 10tje. Misschien heb je er iets aan.
 
Met wat smeer je haar in? Olie is meestal niet goed. Bosylotion ook niet. Beiden bevatten veel vocht wat de huid snel ooneemt met als gevolg: meer uitdroging. Vaseline zou beter zijn maar miss doe je dat al.
 
Ons zoontje had het ook. Wij hebben toen olie van Weleda gekocht. Na een aantal weken werd de huid steeds minder droog. Nu voelt zn huidje weer heerlijk aan. 
 
Terug
Bovenaan