ZEER erge pijn

Ik heb sinds vannacht echt heel erge buikpijn. Vanmorgen is het echt ondraaglijk geworden. Alles doet pijn. Als ik ga zittem of liggen alles. Het zit rechts onder in mn buik en ik val haast flauw van de pijn. Ben ook misselijk maar kan niet overgeven want dan doet mn buik zo'n zeer. Ik ben echt bang. Ben pas 8 weken zwanger. Is er iets mis aan het gaan? Wat moet ik doen?

hALLO TESS84
Ik kan me voorstellen dat je bang bent maar wees gerust je bent 8 weken zwanger dus heb je grote kans dat het je banden zijn die zijn aan het oprekken omdat je baarmoeder groter gaat worden.
En die neiging om over te geven heb ik zelf ook nog(ik ben 22 w zwanger van de tweede)En als je je nog zorgen maak gewoon effe de vk bellen.

groetjes patricia 21 jaar

hoi,

Ik wil even zeggen dat als de pijn echt ondragelijk is, dat je dan echt even naar je vk moet bellen. Misschien heb je een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Dit is heel erg maar je moet er dan direct iets aan laten doen anders worden je eierstokken ook aangetast en kun je nooit meer zwanger raken.
Misschien denk je wel wat een raar mens maar ik heb het van een vriendin gezien. Die had ook wel regelmatig pijn maar dat hoorde er bij zei ze. Toen ze  echt over de bank ronde van pijn en ook flauwval neigingen had is ze naar het ziekenhuis gebracht en meteen via keizersnee idee geholpen. Het vruchtje word verwijdert omdat het dat niet in de baarmoeder groeit maar ik meen in de eierstokken. Als je optijd bent is het nog te verhelpen dat ze die dus niet weg halen maar bij haar moest er een eierstok worden verwijderd omdat die al helemaal geknapt was,  

Dit is misschien een raar  voorbeeld maar dan weet je dat dit ook bestaat. Jij hoeft dit dus niet te hebben maar je schrijft zelf dat je echt ondraaglijke pijn hebt en ik neem aan dat je niet zomaar van de pijn flauwvalt. En bandenpijn doet zeer, erg zeer maar niet tot flauwvallen toe.

Denk goed na wat je moet doen.   Houd ons op de hoogte he?

Liefs Gerdientje

Hoi Tess,

Ook ik heb regelmatig last van buikpijn en beb nu 13 wk en 3dg, maar
het lijkt me niet goed als het ondraaglijk is. Probeer je vk te bellen,
misschien weet zij er meer over en is er wel helemaal niets aan de hand!

Sterkte!

Iske

Dankjewel voor jullie berichtjes. Denk inderdaad dat ik de verloskundige even bel. Het is namelijk nog niet over. Gelukkig wel iets minder. Maar misschien voel ik me gerust gesteld als ik even bel. Ik laat iets weten en bedankt voor de lieve reacties.

Hallo dames,

Nogmaals dank voor jullie lieve berichten. Ben weer helemaal genezen :) Had even huisarts gebeld omdat ik dacht dat het misschien ook een lichamelijke klacht kon zijn. Hij vroeg of ik even wilde langs komen maar kon mezelf er echt niet toe zetten om in de auto te springen dus afspraak gemaakt dat als het erger werd ik zou bellen. Maar het is gewoon over. De volgende keer denk ik dat ik wel meteen ga, maar ben blij dat ik ervan af ben. De 25e heb ik een echo, maar vind het nog zooooooo lang duren. Ik zal opgelucht zijn als ik het hartje heb horen kloppen enzo. Jullie nog veel plezier en sterkte gewenst met de zwangerschap en nogmaals bedankt.

Als ik jou was, zou ik niet zolang wachten hoor, wie weet is/was er iets aan de hand en dan kun je er toch beter z.s.m. bijzijn?!

Bel anders of de echo eerder kan, dan heb je zekerheid !

Groetjes Marasje

Hai Marasja,
Ja ik ga idd maandag even naar huisarts en eventueel naar verlodkundige. Ik wou gewoon niet zo'n zeur zijn die overal voor belt en naar de dokter gaat. Maar ja..op aandringen van mn vriend en moeder enz. besef ik wel dat het gaan kwaad kan. Dus je hebt gelijk. Dankje voor je advies!!!! En zoals je ziet is het gelukt met mn ticker!

Terug
Bovenaan