zeer heftige nachtmerries...

heb al een aantal weken verschrikkelijke last van nachtmerries.... niet eens over de bevalling, dat zou ik nog kunnen begrijpen!
Nee, over geweld, agressie en alles wat ik op tv zie, in tijdschriften lees of bij het nieuws hoor...
Ik durf amper nog te gaan slapen en zit hele nachten rechtop in bed met het licht aan! Schaam me er erg voor maar het liefst zou ik willen dat er elke dag iemand komt logeren (ben alleenstaande mama...).
Of het nu gaat over mishandeling, ziekte, moord, brand, inbraak.... ik krijg alles 's nachts terug in mijn dromen! Tis om gek van te worden!!!

Zijn er meer die hier last van hebben of heeft iemand tips wat ik kan doen???

Joyce

Hey Joyce,

Wat vreselijk vervelend. Ik heb geen nachtmerries (gelukkig) maar wel veel heel heldere dromen.
Ik denk dat je nachtmerries toch iets te maken hebben met het krijgen van een kindje. Dat het je angsten zijn (misschien onbewust). Dat je je kind in deze wereld vol geweld en agressie zet. Ik denk dat het heel normaal is. De 1 droomt ervan dat ze haar baby laat vallen of wat dan ook en de ander droomt over wat er in de wereld speelt.

Misschien kan je een leuk(!) boek gaan lezen voor je gaat slapen. In ieder geval even geen tv vlak voor je gaat slapen, dat schijnt je hersenen extra te prikkelen. Een boek helpt je rustig te worden en te ontspannen.

Sterkte in ieder geval!

Liefs Trudi

Hoi Joyce,

Ik herken dit wel. Ik heb ook nachten slecht geslapen van nachtmerries. Vanacht weer. Ik weet niet precies meer wat het was, maar er werd geschoten en veel achtervolgd. En toch kan ik me niet herinneren dat ik dat op tv ofzo gezien heb. (normaal droom ik, als ik droom precies wat op tv gebeurd is)
Normaal gesproken heb ik hier last van als het heel warm in bed is. Misschien heb je het aan het einde van de zwangerschap ook warmer in bed. Al die veranderingen kan het me eignelijk wel voorstellen.

Ik heb eigenlijk niet echt tips, ik voel wel met je mee!

Groetjes

Ook ik ben vanmorgen met een nachtmerrie wakker geworden droomde dat me zusje de hele famile had doodgeschoten en wij moesten vluchten op een cruise. Hoe vreemd kan dat zijn. Ik lees ook altijd wat ontspannends voor slapen gaan een hete douche kan ook wel helpen om te ontspannen.

maar het is erg vervelend, lief van Mariska

heb inmiddels Valeriaan voorgeschreven gekregen van de huisarts en ik moet zoveel mogelijk prikkels zien te vermijden! Dus even geen CSI, kranten, journaal en zware gesprekken!
Het beste medicijn was trouwens bevallen... DUH!!!

Nog een paar weken volhouden!

Bedankt voor jullie lieve berichtjes
Joyce

hallo Joyce,
ook ik heb last van nachtmerries, ik durf snachts niet eens alleen naar de wc (en ik moet al zo vaak).
misschien helpt het om een radiotje zachtjes aan te zetten, met LEUKE muziek.
ik word er altijd wel rustig van en ga automatisch in mijn hoofd meezingen. misschien dat je dan in elk geval opnieuw in slaap kunt vallen...

veel succes verder, liefs milou

Terug
Bovenaan