zeer moeilijk, volgens hulpverlening mag ik niet zwanger worden... Helppp!!

A

Anoniem

Guest
Ha meiden,

Mijn ervaring is dat we hier veel met elkaar kunnen delen, maar nu zit ik met een groot probleem. Zoals sommigen misschien wel weten zitten wij nu al in ronde 22 voor de tweede, maar nu is het zo...

Ik loop bij de hulpverlening voor psych klachten en nu heb ik het dringende advies gekregen om aan de pil te gaan en niet zwanger te worden omdat ze vinden dat ik niet stabiel ben en ze zien dat het maar amper gaat om voor één te zorgen...

Wat moet ik nu? Mijn leven staat op zijn kop. Kan hier met niemand dan mijn lieve mannetje over pratenen we zouden zo graag nog een tweede willen...Mag dit nu niet meer gebeuren? Ik ben helemaal in de war, denk maar alleen nog hier aan, en voel me enorm depri. Wil zo graag even luchten... Aan wie moet ik nu advies vragen????? Ik wil dit niet!!!   Maar ik durf het advies ook niet zonder meer naast me neer te leggen...   Hellpp!!

Meiden, ik weet niet of ik nu even veel zal reageren op jullie berichtjes maar ik blijf nog wel lezen hoor... En ach, wie weet is dit zo weer uit de lucht? O, hoe moet het toch allemaal...

Liefs J 26 (inmiddels 29)

hey

las net je verhaal en kan maar een ding zeggen volg je gevoel!!!!

kennis van mij is geestelijk ook heel erg labiel en die heeft ook net een kleintje
en gaat prima ze is er een stuk van opgeknapt terwijl het haar ook afgeraden was.
zij heeft het ook gewoon doorgezet omdat ze het gevoel niet uit kon zetten.
dus maak je eigen keuze en volg je hart en gevoel dan komt het meestal wel goed.

ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je er weer boven op komt en dat je een goeie keuze maakt.

groetjes denkertje

Hoi J,

Jeetje, wat een lastige en moeilijke situatie zeg! Bah, dat is niet leuk voor je.
Ik sluit me aan bij het vorige bericht. Volg je gevoel. Wat zegt die? En wat zegt verstand? Probeer de voor- en nadelen op te schrijven. Wat je waarschijnlijk zelf ook al weet is dat je met schrijven een hele boel vooruit komt zeg maar. Soms kom je dan tot een beter inzicht.

Ik wens je alle sterkte en heel veel succes toe!

Groetjes Sientje

hoi j

Ik wilde ff vragen  waar die mensen dat op basseren (of weten)  dat je nog niet voor 1 kunt zorgen??
Ben je het er mee eens dat die mensen dat zeggen, Ben je het met die mensen eens en vind je het inderdaad moeilijk om voor 1 kindje te zorgen, dan raad ik je aan om inderdaad nog eens goed na te denken!!
Want een 2de kindje erbij is denk ik ook zwaarder als 1.
Maar als jij vind dat je het aan zou kunnen moet je er gewoon voor gaan en als je twijfelt zou ik gewoon ff wachten, want eens er een kindje is zul je toch je verantwoording ervoor moeten dragen.
Als je twijfelt kun je naderhand nog altijd stoppen met de pil he!
heel veel succes met je beslissing en volg inderdaad gewoon je gevoel.

liefs

Ha meiden,

Bedankt voor jullie reactie!!
Ik vind het inderdaad best heel moeilijk nu allemaal.
Ik heb erg moeite met dag ritme en kruip snel in bed en doe dan ons kindje ook in bed, terwijl hij toch bijna 2 is en 's morgens niet meer hoeft.
Ik denk zelf (balen om toe te moeten geven) dat ze wel een beetje gelijk heeft dat ik het nu maar net red allemaal.
Ik ben bang dat dus binnenkort de beslissing gaat vallen om toch aan de pil te gaan. Ik kan wel janken...

Sorry meiden, ik weet het nu ff allemaal niet, moet praten, ga vanavond iemand bellen die me/ons misschien kan steunen.

Liefs J

Hoi J,

Goed van je om advies te vragen hier, zo zet je zelf vaak sneller iets op een rijtje he?  
Wat rot voor je dat je niet lekker in je vel zit, hopelijk kom je er goed uit en geniet je straks weer volop van het leven.
Denk eraan dat een tweede kindje je problemen niet laten vergeten he, meestel wordt het er erger van (in ieder geval tijdelijk)
Je geniet er veel meer van als je jezelf weer hebt teruggevonden, heel veel sterkte er mee!!
Liefs Gwen.

Terug
Bovenaan