Zeer onregelmatig ongesteld en toch een kindje willen..hoe dan?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik vroeg mij af of er hier dames/meiden zijn die ondanks dat ze een zeer onregelmatige cyclys toch zwanger kunnen worden? En hoe dan?
Ik kom namelijk van de gynaecoloog vandaan en die vertelde me dat als ik later echt kinderen wil ( ik ben nu 24) ik dan onderbehandeling moet komen en dat is een intensieve behandeling.

Wie weet er wat van deze behandeling?
Wie heeft hetzelfde?

Ik ben best verdrietig ( ik weet dat het erger kan maar toch)

Liefs,

Roosje

Lieve Roosje,

Wat versta jij onder een onregelmatig cyclus?
Ik zit zelf tussen de 28 en 39 dagen.

X M

Hoi Roosje,

Weet niet of jij hetzelfde hebt als ik, maar misschien dat je er wat aan hebt om te kijken op www.freya.nl bij de brochure pco.
Ik heb nl. vanmiddag te horen gekregen pco te hebben en dan gaat het zeer w.s. ook niet vanzelf.
Daarom heeft de gynaecoloog voorgesteld om met clomid te starten.
Snap dat je verdrietig bent, ik heb net ook zitten brullen...
Op www.freya.nl kun je echt veel over (onvruchtbaarheid vinden, dus neem er maar een kijkje.

Succes en kop op...

Liefs
Jackje

Bedankt Jackje voor de site.
En ik begrijp dat je hebt zitten brullen doe ik nog steeds :(
Toen ik pas ongesteld werd (jaren terug) werd ik soms om de 3 maanden ongesteld of om de 2 maanden.
Als ik aan de pil ben is dat natuurlijk niet het geval..maar goed nu is het dus weer zo. En ik wilde mijn eigen menstruatie afwachten omdat ik een spiraal wilde laten plaatsen. Maar die spiraal die laat ik nu dus niet plaatsen.

Liefs,

Roosje

Hoi Roosje,

Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik ben 27, en sinds dec 2003 van de pil af. Voor ik aan de pil ging (9 ½ jaar geleden)was ik erg onregelmatig ongesteld, de ene keer na 6 weken, dan weer na 3 maanden etc. De pil bood toen een uitkomst. Nu ben ik 9 maanden van de pil, en het gesodemieter (sorry hoor) is al weer begonnen. Ik ben tot nu toe maar 5 keer ongi geweest! De ene keer een cyclus van 4 weken, dan weer van 2 maanden etc. Geen touw aan vast te knopen. Temperaturen doe ik nu 3 maanden, maar kom er geen wijs uit. Ovulatie testen zijn niet betrouwbaar, (volgens mijn huisarts) en ontzettend duur bij een erg onregelmatige cyclus. Ik weet dus precies hoe je je voelt. Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest. En ik wordt doorgestuurd naar de gyn. Misschien heeft die iets om mijn cyclus regelmatig te maken. Ik weet niet wat ik moet verwachten...wel erg spannend hoor!
Als je info hebt over wat ik bij de gyn. kan verwachten, dan hoor ik dat graag.

Groetjes
Ik.

Terug
Bovenaan