zeer onrustig na fles

Hoi Allemaal.

Mijn zoontje van 10 weken wordt een uur na zijn fles heel erg onrustig. Met armen en benen zwaaien, overstrekken en erg huilen.
Hij krijgt al infacol tegen de krampjes.
Hij heeft ook 2 weken aan de zantac gezeten maar ik heb het idee dat dit het erger maakt. Gisterenavond en vanmorgen dus maar niet gegeven.
Hij krijgt 4 X 210 aangemaakte voeding HA met 3 schepjes johannesbroodpitmeel. Kan hij van de jbpm ook extra krampjes krijgen?
Het gekke is dat dit dus alleen overdag is. Na zijn laatste fles leg ik hem op bed en slaapt hij vervolgens tussen de 10 en 13 uur zonder een kik te geven. Overdag dus niet langer dan 45 minuten aan een stuk en veel onrust.

Ik hoop echt dat jullie advies hebben.

Groetjes Minke
 
Is dit altijd al zo geweest? Het kan ook een ontwikkelingssprongetje zijn... dan zijn ze ook enorm onrustig. Mijn dochter is 16 weken en ook onrustig.... heeft vanaf vanmorgen half 11 nog maar een dik uur geslapen...
anders eens even bij het cb polsen of de ha.
 
Hallo,
Het is niet bewezen (onze kinderarts zei ook dat het niet kon), maar mijn ervaring is dat kinderen soms moeilijk van de ontlasting af kunnen komen als ze jbpm gebruiken. Mijn dochtertje en nichtje hadden hier last van. Ook in mijn werk als leidster kinderopvang hoor ik het. Ik zou dus zeggen dat je zoontje hier best krampjes van zou kunnen krijgen!
Gewoon uitproberen door eens een tijdje te stoppen met jbpm.
Groetjes Annemarie
 
Hoi Minke,

heb je al geprobeerd om de hoeveelheid voeding over meer flessen te spreiden?  Misschien, dat hij de hoeveelheid niet makkelijk kan verwerken?
Ik heb het even opgezocht in het voedingsschrift van onze zoon: met 10 weken kreeg hij 5 x per dag 160 ml (soms 200 ml) nutrilon hypo-allergeen (wij zijn daarna overgestapt op de Omneo, vanwege de darmproblemen en daarna naar de Soya, omdat onze zoon de lactose niet goed kon verwerken). Daarnaast zorgden wij ervoor, dat we iedere voeding uitspreidden over minstens 20 minuten. Door langzaam te laten drinken, kreeg hij minder lucht binnen. Dat lukte ons goed met de difrax fles met schroefbodem.

Onze zoon is inmiddels anderhalf en heeft de buikpijn periode gelukkig ruimschoots achter zich gelaten.
Jij heel veel sterkte! Hopelijk gaat het snel beter met je mooie mannetje.

Groetjes, Marijon
 
quote: MCJ8121 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-05-2009 21:21:02'));

Hoi Minke,

heb je al geprobeerd om de hoeveelheid voeding over meer flessen te spreiden?  Misschien, dat hij de hoeveelheid niet makkelijk kan verwerken?
Ik heb het even opgezocht in het voedingsschrift van onze zoon: met 10 weken kreeg hij 5 x per dag 160 ml (soms 200 ml) nutrilon hypo-allergeen (wij zijn daarna overgestapt op de Omneo, vanwege de darmproblemen en daarna naar de Soya, omdat onze zoon de lactose niet goed kon verwerken). Daarnaast zorgden wij ervoor, dat we iedere voeding uitspreidden over minstens 20 minuten. Door langzaam te laten drinken, kreeg hij minder lucht binnen. Dat lukte ons goed met de difrax fles met schroefbodem.

Onze zoon is inmiddels anderhalf en heeft de buikpijn periode gelukkig ruimschoots achter zich gelaten.
Jij heel veel sterkte! Hopelijk gaat het snel beter met je mooie mannetje.

Groetjes, Marijon



Daar zat ik ook aan te denken inderdaad! 4x210/7 dat is per keer bijna een kwart liter en dat is veel heel waat babybuikjes echt teveel in een keer. Heb je al eens geprobeerd om gewoon 5 of 6 flessen die kleiner zijn te geven? Heel veel kinderen hebben baat bij wat vaker een kleinere fles. Zeker als ze ook last hebben van spugen of refluxachtige klachten.
Rustig laten drinken, met een goede boerpauze helpt inderdaad ook goed tegen jullie klachten. Net als na elke voeding zo'n 45 minuten rechtop houden (dan is een draagdoek/zak ideaal!).

Van johannesbroodmeel kunnen kinderen inderdaad krampjes krijgen, vooral als het gecombineer is met een te grote fles (omdat ze het 'teveel' vanwege de verdikking niet meer weg kunnen spugen).
 
Terug
Bovenaan