Zeer pijnlijke borsten

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik heb een vraagje... Ik ben nu 20 weken zwanger, voel me erg fit. Alleen heb zeer pijnlijke borsten. Ben al 2 cupmaten gegroeid. Ik krijg soms gewoon steken in mijn borsten en ze zijn ook heel erg zwaar. <br />Nu heb ik ook erg last van mijn linkerkant van de keel, lijkt net of is die opgezet.. Zou het door mijn borsten kunnen komen? </p><p> </p><p>Wie heeft hier nog meer last van.. Ik wordt er soms een beetje angstig van omdat ik zulke steken krijg, en heb wat druk op de borst. </p>

Hallo, 
Je borsten zijn flink in ontwikkeling zoals je al gemerkt hebt. Ik denk dat die steekjes daar mee te maken kunnen hebben.. je borst groeit namelijk van binnen en van buiten.. buiten worden ze groter, voller, zwaarder van binnen is er van alles aan het werk om straks borstvoeding op gang te laten komen.. misschien gaat 1 van die ontwikkelingen hard of ongelijk met de rest waardoor je steekjes voelt.. 
Ik denk dat je keel eerder met je stembanden te maken heeft want die kunnen ook veranderen in je zwangerschap..
Als je je echt zorgen maakt en/of echt (precies) wilt weten wat er aan de hand is kan/mag/moet je je verloskundige bellen 
Succes!

Ik heb ook last gehaf van hele pijnljke borsten.. niets hielp echt. Ik draag zoals hierboven genoemd dan inderdaad ook een sport bh, gewoon omdat dat soepeler zit, maar voor mijn gevoel nog steeds niet prettig.. 
Bij mij is het na korte tijd wel weer over gegaan, nu 27 weken en heb dit 2 x gehad. Bij de 2e groeispurt voelden mijn borsten ook enorm zwaar aan dn begonnen als een gek te lekken, vooral als ik er iets druk op zette, at is nu na een week wel weer minder. 

Echt een goed advies heb ik helaas niet, daar zocht ik zelf ook naar, maar t gaat waarschijnljk snel over !

Terug
Bovenaan