Zeer pijnlijke miskraam

Zoals ik al eerder bericht had, heb ik voor de tweede keer een missed abortion. In december de eerste, ik was bijna 9 weken, maar het vruchtje was gestopt met groeien met 6,5 weken. De dag na het bericht kreeg ik al rugpijn en begon ik ene klein beetje te bloeden. De dagen erna flink beroerd, duizelig en pijn en  een paar keer een kwartier echte weeen. 4 dagen na het bericht voelde ik een plop en plenste het bloed eruit. (lekker verhaal, maar jullie kennen het allemaal wel, alhoewel iedereen het anders meemaakt) Dit duurde vier dagen; geen constante bloeding, maar 2x per dag ineens een hele plens. Twee weken daarna overigens nog 1 keer! Ik was gelijk weer zwanger en nu bleek op de echo dat het vruchtje maar 6,5 was geworden, terwijl ik er weer bijna 9 moest zijn. Maandag kreeg ik een tweede echo ter bevestiging. Zondag begon ik een klein beetje te bloeden. Maandag ook nog met krampen en pijn in mijn buik. Op de echo was te zien dat het vruchtzakje er nog zat. De gyn wilde omdat het proces natuurlijk was opgewekt om toch nog even af te wachten. De eerste miskraam vond ik best al heftig, maar wat ik gisteren heb meegemaakt...   Ik had al wel wat krampen, maar niet noemenswaardig. Ik zet thee, maak een beschuitje, ga zitten en wil gaan eten en ik krijg me toch een pijn! Ik dacht dat zakt wel weer en probeer weer een hap te nemen, maar weer die pijn. Ik ben naar boven gegaan en wist me geen raad meer, heb mijn man en moeder gebeld om te komen.  Nou heb  ik al een zoon, dus ik weet hoe een bevalling voelt en dit was echt net als een bevalling. Ik heb over de grond gekropen van de pijn. De pijn ging achter elkaar door, zonder op adem te kunenn komen,  ik was ook niet aanspreekbaar, alleen maar aan het puffen 4 uur lang! En alleen een paar druppeltjes bloed verloren. Ik hoop dat wel alles er nog uit komt, anders moet ik alsnog gecuritteerd worden.  Zo oneerlijk allemaal, je krijgt er niet eens wat voor terug. Wat ik me afvrag is het volgende. Ik lees maar heel soms over een miskraam met heftige pijn. Vaak gaat het over wat krampen, of zelfs helemaal geen krampen. Wie herkent deze heftige pijn? Is dit wel normaal? Ik moet er wel bij zeggen dat ik voordat ik mijn zoon kreeg altijd zeer heftige menstruaties had waarbij ik ook flauwviel en weeachtige pijn had. En ik kan jullie echt verzekeren dat ik geen watje ben, die geen pijn kan hebben! En bij de geboorte van mijn zoon, kwam de placenta niet los, zelfs niet na weeopwekkende injecties. Misschien komt dit nu ook wel niet los. Graag reacties.

Hoi Alexandra,
Echt iets zinnigs kan ik je helaas niet zeggen, maar wilde toch wel even reageren, omdat je gewoon iets vreselijk naars heb meegemaakt. Meid, wat moet je je kl... hebben gevoeld, en het is wat je zegt: je krijgt er niet eens iets voor terug.
Ik kan je niet zeggen dat ik het ook heb meegemaakt, mijn 1e MK had ik wel enorme kramp, maar "gewoon" menstruatie-achtig zeg maar en de 2e MK verliep zelfs zonder kramp.
Ik heb wel eens gehoord dat het inderdaad vreselijk veel pijn kan doen, vooral als de innesteling op zich al wel goed was gebeurd (alleen het vruchtje verder niet goed was). Kan alleen maar bedenken dat je daar misschien hoop uit kunt putten, dat als straks je volgende vruchtje wel goed is, dat die dan lekker stevig zit ingenesteld.
Vraag het goed aan je VK of gyn, want onzekerheid is je grootste vijand!
Hoop dat het nu weer een beetje met je gaat en je niet teveel alleen hoeft te zijn, lekker wat theetjes voor jezelf zetten en verg niet teveel van jezelf, je lichaam levert heel wat prestaties op deze manier, dus gun het zoveel mogelijk rust.
Balen meid, veel sterkte en hoop dat de zon snel weer schijnt voor je!
lieve groetjes
Mauriek

Hoi hoi,

Wat ontzettend naar voor je zeg. Een miskraam is al niet leuk en dan ook nog zoveel pijn.
Wat ik me wel afvraag is waarom je geen curretage hebt laten doen. En waarom de arts je dat niet heeft aangeraden. Ik heb dat destijds met mijn miskraam ook laten doen en het is me ontzettend meegevallen. Ik had daarna helemaal geen pijn meer. Het bloedverlies was na 2 dagen ook nagenoeg weg.
Dan blijft de pijn je tenminste bespaart. Ik begrijp uit je verhaal dat de miskraam nog niet helemaal heeft doorgezet dus wellicht is het toch het overwegen waard.
Heel veel sterkte de komende tijd en hopelijk gaat het de volgende keer wel goed. Houd moed!

Groetjes,
Maike

Hoi,
Ik herken je pijn wel hoor. Ik heb begin januari een miskraam gehad na 11 weken, het vruchtje was al eerder gestopt met groeien. In april heb ik ook al een miskraam gehad maar dat was na 6 weken al. Toen was het gewoon een heftige menstratie. Maar deze keer heb ik ook bijna 4 uur hele erge krampen gehad. Het hielt maar niet op. Bij normale menstratiepijn heb ik ook wel eens van die krampen maar dat trekt dan weer weg, maar nu bleef het maar op zijn ergst. Ik heb nog geen kinderen dus ik weet niet hoe een bevalling gaat, maar volgens mij was dit ook zoiets. Bij mij kwam na bijna 4 uur wel gelijk alles eruit, toen was alle kramp gelijk over.
Maar ik herken zeker die hele erge pijn.
Gr.Stella

Ha Alexandra,

Ik begrijp vanwege je verhaal dat je wel tegen wat pijn kunt maar dat dit wel erg heftig was. Wel gek omdat je al een heftige bevalling hebt gehad.

Ik heb 2 miskramen gehad, de eerste was met tien weken. Het ging om een leeg vruchtzakje dat was blijven zitten. Ik had toen met 6 weken al een kleine bloeding gehad en heb toen kennelijk de "abortion gemissed" zeg maar.
Ik heb nog nooit een bevalling meegemaakt maar ik denk dat ik ook weeen had. Ik had om de halve minuut heftige pijn en kon alleen maar dubbelgeklapt bij mijn bed zitten. Na een paar uur was de heftge pjn weg. OP het toilet kwam er toen een grote prop uit. Dat was geen vruchtje, maar "gewoon" een klomp cellen. Ik heb toen wel afscheid genomen van die klomp, want het was wel mijn klomp!

Ik weet niet waarom het zo heftig bij jou was. Maar een ding weet ik wel en dat is dat het vrouwelijk lichaam veel geheimen kent. Hormomen kunnen veel met je doen!

Sterkte met alles!
Beppie

Hoi Alexandra,

Wat ontzettend naar voor je zeg. En dan nog die pijn erbij. Ik herken het heel erg wat jij schrijft. Bij mij heeft het geheel ongeveer van zaterdag (lichte bloeding) t/m vrijdag erop geduurd. Maandag nacht, dinsdag middag en woensdag middag waren een hel. Leek echt op een bevalling, maar dan meer een scherpe pijn. Meer steken, dat kan ik me van de bevalling niet zo herinneren. Bovendien krijg je er na een mikraam niks voor terug en dat maakt het nog pijnlijker.

Ik hoop voor je dat het snel weer beter met je gaat.

Heel veel sterkte nog

groetjes Empe

Hoi Alexandra,
nogmaals vreselijk dat je dit zo snel weer mee moet maken. Ik denk dat je krampen zo hevig zijn/ anders dan bij de bevalling omdat jer er inderdaad ook niets voor terug krijgt en de emoties hebben een invloed op je pijnbeleving, zeker nu je het voor de 2e maal zo snel mee moet maken. Zelf ben ik 3 maal gecureteerd daar de miskraam niet op gang kwam, maar van vriendinnen weet ik dat je echt enrome krampen ( kan )hebben,
Heel veel sterkte met je verlies en hopelijk 3e maal scheepsrecht voor jullie
liefs Roos

Heel herkenbaar! Mijn eerste miskraam heb ik net zoveel bloed verloren als de eerste bevalling. Let wel; bij de eerste bevalling heb ik te veel bloed verloren en vier zakken bloed bij gekregen. Het was dus heel heftig, ik hoor meer van deze verhalen. Overigens vorige maand weer een miskraam gehad, ik zag het met angst tegemoed.......Was het een lichte menstruatie en meer niet. Tja, zo kan het dus gelukkig ook.

Drie keer scheepsrecht durf ik niet meer te zeggen. Ik ben nu weer zwanger, maar de misselijkheid is verdwenen en de pijn in mijn borsten ook. Dit herken ik van beide miskramen. Dit voelt niet goed..........Helaas. Maar de kans dat het bij jou wel goed gaat, is natuurlijk heel groot.
Sterkte, Marike

Terug
Bovenaan