zeer pijnlijke ribben.

dag dames...

alles goed met jullie? wie herkent mijn probleem en heeft wat tips voor mij om het te verlichtten.
Ik heb verschrikkelijk last van zeer pijnlijke ribben.doordat mijn baarmoeder ertegen aan drukt.ik kan soms niet zitten liggen of lopen. ik wil ook niet alsmaar paracetamol gaan sliken als het pijn doet want dan blijf ik bezig.maar afentoe jank ik gewoon omdat het zo pijnlijk is. mijn verloskundige zegt hoort erbij maar bij de vorige had ik hier geen last van.
onder de douche staan  werkt wel maar ik kan moeilijk hele dag onder de douche staan ook al is dat wel verleidelijk hoor.
nou ik hoop dat iemand een goeie tip voor mij heeft.

ben 28 weken.dus moet nog wel even en heb echt al een aantal weken pijn.
help.........!!!!!!!!!!!

                                                                                groetjes tasja
 
Hoi,

Jazeker, dit herken ik wel! Ik heb het tijdens de zwangerschap van mijn zoon ook gehad. Vanaf 21 weken al. Waarschijnlijk zo vroeg omdat ik jaren geleden 2 ongelukken gehad heb waarbij de ribben behoorlijke klappen gehad hebben. Toen zoonlief onder de ribben begon te kruipen raakten deze gelijk gekneusd. Van de Ha en van de vk mocht ik iedere dag 4 paracetamol van 500 mg gebruiken. Overdag ging het wel. Maar 's-nachts... Na een uur of 3 slapen werd ik wakker van de pijn. Dan nam ik een paracetamol zetpil van 1000 mg. Het duurde 45 min tot een uur voordat dat goed werkte, en daarna kon ik weer 3-4 uur slapen. Dus neem die paracetamol als het niet gaat! Van de gyn mocht ik er zelfs 8 (!) van 500 mg. Maar dat heb ik nooit gedaan. Maar vanaf 21 weken heb ik bijna dagelijks 1 paracetamol zetpil (zetpil werkt sneller) gehad. En ik heb een prachtige zoon van inmiddels ruim 2,5 jaar.
Ook heb ik vanaf 30 weken mensendiecktherapie gehad. Ook omdat ik rugklachten begon te krijgen. Maar zij nam ook gelijk de ribben mee in de oefeningen. Mensendiecktherapie gaat om de houding. Je gaat tijdens de zwangerschap anders staan en bewegen omdat de buik je naar voren laat kantelen. Soms ga je dan de verkeerde houding aannemen, met alle pijnklachten van dien. Dus misschien is dat ook nog een oplossing voor je ribben. Het heeft mij in ieder geval wel geholpen.

Groetjes, Kat (6 weken zwanger van de tweede)
 
Terug
Bovenaan