Zeer pijnlijke schaambot na bevalling

<p>Beste iedereen,</p><p> </p><p>Ik ben 1,5 week geleden bevallen van ons zoontje. Het was een heftige ziekenhuis bevalling met vliezen breken, ruggenprik, weeënopwekkers  , inknippen en vacuümpomp. </p><p> </p><p>Mijn wond van de knip geneest langzaam, maar mooi. De VK verwacht dat het ongeveer nog drie weken gaat duren. </p><p> </p><p>Echter, zit ik heel erg met mijn schaambot. Langzaam kan ik weer stukjes lopen, maar het opstaan na een tijd zitten doen verschrikkelijk veel pijn. Het voelt als een enorme pijnlijke druk die op de onderkant van mijn vagina komt te staan. Ik kan alleen goed zitten wanneer ook mijn benen omhoog liggen, bijvoorbeeld op bed. Ook het plassen doet pijn. Ik plas onder de douche met ijskoud water om de druk tijdens het plassen te verminderen. </p><p> </p><p>Het is een beurs gevoel. Wie herkent dit?</p><p> </p><p>Alvast bedankt! :)</p>
 
Hoi!
Ik had dit ook na mijn bevalling, zonder ruggeprik helaas en bijna helemaal uitgescheurd, maar dat terzijde, ik had het wel in mindere mate, maar ik kan nu na 4 weken wel zeggen dag het beter is maar ik kan het wel merken als ik veel heb gelopen op een dag, dan voelt het weer beurs, als het te erg word zou ik toch de vk of huisarts bellen voor de zekerheid. En wat betreft het pijnlijke plassen, ik had aan de binnenkant ook schaafwondjes zoals ze dat noemden, bij mij zijn die gehecht omdat het anders zeer zou gaan doen tijdens het plassen, mischien heb je hier last van. Sowieso het is nog maar 1.5 week geleden! Maar nogmaals vk of huisarts bellen als je het toch niet vertrouwd ? en nog gefeliciteerd!
 
Ja had ik ook! Heb ook een lange en zware bevalling gehad. M'n schaambot heeft denk ik nog 5 weken pijn gedaan en dat beurze gevoel tot wel 3 maanden. Uiteindelijk bent ik, omdat ik door de bevalling ook last gekregen had van mijn bekken, bij de chiropractor geweest en sindsdien gaat het super goed.Heb echt een tijdje gedacht dat het nooit meer wat zou worden, maar het wordt echt beter! 
 
Terug
Bovenaan