Zeer sl;echt slapen


Hallo allemaal,

Mijn zoontje Jeffrey van 10 maanden (29-12-2004) heeft sinds zijn geboorte wel geteld
1 nacht doorgeslapen.
We moeten er gemiddeld 3 op 4 keer uit per nacht. Hij begint spontaan te huilen of te gillen. We gaan natuurlijk niet meteen naar hem toe, maar na een half uur wil je toch weer slapen, dus gaan wij bij hem kijken. Over het algemeen huilt hij dus terwijl zijn ogen gewoon dicht zijn. Een aai over zijn bol of zijn speen helpen niet. We krijgen hem alleen stil als we hem een slokje water geven (nou ja slokje, een heleboel slokken)
Nu neemt hij daar sinds een paar dagen ook geen genoegen meer mee.
Hij wil nu 's nachts een voeding.
Nu denk ik, hij zal ons toch niet in de maling nemen, want als het alleen is om ons uit te proberen, dan drinkt hij die fles niet leeg, maar dat doet hij juist wel. Hij heeft dus echt trek.
Het vervelende voor ons is dus, dat wij er al maanden een paar keer per nacht uit moeten, schone luier, wat te drinken en soms nog een voeding.
Ik vraag me af of hij dit alles bewus mee maakt omdat hij naar mijn gevoel niet echt wakker is. Hij kreunt trouwens ook de hele tijd.
Wie heeft antwoord op al mijn vragen.

Ps. hij is 's ochtends een ontzettend vrolijk mannnetje en je kan niet aan hem merken dat hij steeds wakker is geweest (aan ons inmiddels wel hoor).

Groetjes Vera
 
tja dat kan van alles zijn
hij kan veel teverwerken hebben
of niet genoeg gegeten je kan hem een flesje voeding voor hongerige babys geven voor het slapen gaan
misschien krijgt hij tandjes,daar zijn ook middeltjes voor tegen de pijn
ik heb ook wel eens gelezen dat een blauw nacht lampje rust gevend werkt
en een vast avond ritueel werkt ook rust gevend het afbouwen van de dag
nou s6 er mee
ik weet niet hoe oud hij is maar misschien wil hij liever op zn buikje slapen dat wou mn zoontje ook en hij sliep gelijk door
 
hoi
ik wil graag even reageren op je berichtje.
wij hebben 3 kinderen 1 van 9jaar 1 van 2jaar en 1 van 1 jaar.
om de laatste gaat het hier.
zij is nu ruim   13 maanden   en heeft sinds de geboorte nog geen maand bij elkaar doorgeslapen. wij zijn ook te einde raad.
op zijn we gewoon
onze laatste optie is een paranormaal iemand erbij te halen en anders weet ik het echt niet meer. kan iemand mijn daar iets over vertellen die hier ervaring mee heeft.
verder wens ik jouw veel sterkte met die zware nachten. ik weet goed wat het is
groetjes van 3d
 
Hallo,

Ik weet niet hoever dat je hierin al gegaan bent, maar mijn zoontje, inmiddels 14 maanden heeft tot zijn 9 maanden ook niet doorgeslapen.
Vanaf zijn geboorte lag hij constant te krijsen en te kreunen. Gelukkig heb ik een goeie kinderarts die ontdekte dat hij zware reflux had. Niet de reflux waarbij de kleintjes spugen, maar hij slikte steeds alles opnieuw in, zodat zijn slokdarmpje brandde van het maagzuur.  
Wanneer je zegt dat hij steeds wil drinken,  wil ik je zeggen dat mijn zoontje dit ook had.
Doordat zij de ganse tijd willen slikken om de reflux tegen te gaan, hebben zij dan ook een héél groot slikreflex, waardoor ze, zoals jij vertelt, constant willen drinken, drinken en nog eens drinken. Wat in feite slikken, slikken en slikken is....
Met medicatie kan je dit prima onder controle houden. Hij neemt nu wel zware medicatie voor elke fles, 'smorgens en 'savonds, maar dit is ook niet voor altijd. Trouwens, als zij er beter van worden, dan heb ik dit er graag voor over.

Maar ik wou je nog iets vertellen.
Nadat de reflux historie zijn gangetje ging, had mijn zoontje ook constant oor-ontstekingen. Met dezelfde symptonen zoals jij vertelt, heel veel wakker worden, en onrustig liggen woelen. Zelfs met de oogjes toe.  
Ook al  was  hij naar ons idee 'oor-ontsteking-vrij', toch bleef hij 'snachts veel wakker worden, zeuren en rommelen.

Op 8,5 maanden hadden wij er genoeg van. De kinderarts beaamde dit en toen zijn we naar een Keel-neus-oor arts geweest. De week erna hebben wij buisjes in zijn oortjes laten plaatsen (dag-kliniek) en je gelooft het nooit...

... 2 weken later sliep hij door.... Eerst dacht ik, dit kan niet blijven duren, maar jawel !
Blijkbaar moet hij ook een constante druk in zijn hoofdje gevoeld hebben van blijvend snot of wat dan ook,
Sedertdien ziet hij er gelukkig(er) uit, beter uitgeslapen en is hij ook pas echt hartelijk beginnen lachen.

Zoals ik al schreef weet ik niet ofdat je al een kinderarts ofzo gecontacteerd hebt, in ieder geval, dit is mijn ervaring en ik wou deze met je delen.
Misschien heb je er wat aan.

In elk geval veel moed en sterkte !


 
Hoi,
Oh wat is dat heftig hè, als die kleine maar niet door wil slapen. Wij hebben er bijna het hele eerste jaar mee gekampt, van alles geprobeerd. Uiteindelijk werkte bij ons een combinatie van dingen: een  voorspelbaar ritme overdag, een vast avondritueel (altijd op hetzelfde uur) en vervolgens de wekkermethode. Dat is dat je als hij huilt niet reageert op zijn huilen maar op de wekker die je zet. Je gaat om de vijf minuten even kijken, en zegt dat ook tegen hem (ookal heb je het gevoel dat hij dat niet snapt; het helpt om het hardop te zeggen dat je over vijf minuutjes terugkomt, heb ik gemerkt). Dat bouw je op  tot 10 minuten, dan 15, etc.  Dat hielp: na  3 nachten sliep hij door. Wat een zegen was dat zeg!!
Deze tips had ik van de site van het consultatiebureau, zie: www.ouder-kindzorg.nl  (onder tabblad 1-4 jaar, kopje 'slapen'). Wie weet heb je er wat aan. En vergeet niet: het gaat over, echt waar. Soms zie je het  even niet meer zitten, maar dat hoort er ook bij.  
Sterkte!  
 
Terug
Bovenaan