Zeer verstopte neus!!!!!!!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben Yolanda en ongeveer 7 weekjes zwanger van de 2e. En het is best snel gegaan en dat terwijl ik 39 jr ben. Maar ik ben zo verschrikkelijk neusverkouden, dat ik het er soms benauwd van heb. Als ik niet zwanger zou zijn, zou ik wat Otrivin doen en heb zo weer lucht. Maar de dokter heeft het afgeraden. Terwijl er op de bijsluiter staat dat het geen kwaad kan in de zwangerschap.

Welke vrouwen hebben ook zo'n last van een zeer verstopte neus en hebben zij een tip zodat het minder wordt.

Groetjes Yolanda

Hoi Yolanda,

ik zou een gewone zoutoplossing gebruiken. Dat is het meest veilige wat er is. Zelfs baby's mogen dat al gebruiken.

Anders kan je altijd bij de apotheek nog vragen wat je tijdens je zwangerschap kan gebruiken.

Veel liefs...

Hoi,

Ik heb tijdens mijn verkoudheid gestoomd met kamille (bij de reformwinkel/ kruidvat te krijgen) (kun je ook -thee) voor gebruiken. Hielp wel wat maar kreeg van de huisarts uiteindelijk een neusspray voorgeschreven die ik wel tijdens de zwangerschap mocht gebruiken. Otrivin raadde hij trouwens ook af.

Succes ermee,
Judith

Hoi Jolanda.
Toen ik net zwanger was (ben nu 9 weken) was ik ook zooo verkouden, en dat heeft zeker 4 weken geduurd. Normaal doe ik dan 's nachts (overdag vind ik het niet zo'n probleem) wat neusdruppels, maar nu mocht dat natuurlijk niet..
Na een aantal slapeloze nachten ben ik ook langs de apotheek gegaan en daar kreeg ik ook een homeopatische zoutoplossing die je onbeperkt mocht gebruiken én die ook echt hielp. Ook heb ik toen een extra kussen gepakt zodat ik iets rechterop lag.. Toen sliep ik gelukkig weer heerlijk, en was ik binnen een paar dagen weer opgeknapt..
Wat ook helpt trouwens: een ui in 4er snijden en naast je bed zetten!! Stinkt wel maar je krijgt wel lucht....
Groetjes Anne-Marie

Hoi,

Die neus vol slijm (en keel vol slijm tenminste bij mij) had ik ook heel erg in die 6,7 en 8e week. Ik heb het opgezocht en het blijkt een zwangerschapsverschijnsel te zijn. Ik ben morgen 10 weken en het is al een stuk minder. Ik heb niks gebruikt. Het is lastig maar ook een goed teken.
gr.Ing

Hoi Inge, mag ik vragen waar je dat hebt gelezen??
Ik ben nl. sinds donderdag erg verkouden en had mijn NOD gisteren (nog niet ongesteld overigens).
Ik begin al helemaal blij te worden van jou bericht!! (dat het een zwangerschapskwaal zou zijn)

Hoe gaat het trouwens met jou??

Groetjes Vlindertje4

Hallo allemaal,

misschien ben ik wel een ontzettende muts maar ik ben al zeker 4 dagen een neusspray aan het gebruiken, wel voor kinderen.....
wist helemaal niet dat het niet mocht als je zwanger bent....ben nu 22 weken zwanger,
waarom mag het niet??? Word ook inderdaad super benauwd als ik het niet gebruik...
alvast bedankt voor jullie reacties.

liefs mootje

Hallo allemaal,

TER INFO!!!

Sinds juni loop ik bij de kno-arts ivm frequente verkoudheden en keelontstekingen.
Hij weet dat we bezig zijn met kinderen en hij weet ook dat ik al jaren otrivin neusspray gebruik.
Hij vertelde me dat ik acuut moet stoppen met die "rotzooi" en dat hij geen verantwoordelijkheden op zich neemt t.a.v. mogelijke ernsitige complicaties tijdens  mogelijke  zwangerschap. Otrivin zorgt ervoor dat je bloevaten zich verwijden (en vervolgens enkele uren later weer vernauwen) om maar beter te ademen. Het verwijden/ vernauwen gebeurt ook met je placenta, de vloeistof van ortrivin komt uiteindelijk in heel je bloedbaan terecht.Uiteindelijk kan het zo ernstig zijn dat de placenta loslaat. Ja, het is echt waar.
En in de ergste gevallen kunnen misvormingen van het kind ontstaan.
Hij vertelde me dat hij vaak met gynaecologen overleg heeft, die vervolgens weer zwangeren naar de kno stuurt om die af te helpen van de neussprays.
Hier schrok ik allemaal zo enorm van dat ik acuut ben gestopt met neussprays. Wel mag je deze gedurende één week achter elkaar gebruiken, maar NIET dagelijks in je hele zwangerschap.
Zoutoplossingen mag je wel frequent gebruiken en kan dus geen kwaad.
Tip; hij vertelde me ook dat het normaal is dat je tijdens je zwangerschap vaker en meer last kan hebben van een verstopte neus ivm veranderde vochthuishouding. Poliklinisch kan er dan een kleine ingreep gebeuren genaamd Concha Caustiek. Ondanks dat ik (nog) niet zwanger ben, heeft hij dit bij mij gedaan en het helpt echt. Zoek eens op internet wat het precies is.

Hoop dat ik jullie niet bang heb gemaakt!!!!
Succes!

GR SOFIE

Terug
Bovenaan