Zeer vieze, dunne poepbroeken ...

Hallo mamma's,

Mijn dochtertje van bijna 2 heeft sinds enkele dagen echt enorme vieze dunne poepbroeken, zo erg dat echt alles onder zit, op haar rug zelfs, benen etc. Echt verschrikkelijk! Ze kan ook binnen 2 uur een doorweekte plas luier hebben. Vandaag heb ik haar wit brood gegeven zodat het een beetje stopt maar het helpt nog niet. Voor ze naar haar bedje ging zat alles weer onder en heb ik haar weer gewassen, schone romper aan etc.

Veel tandjes en kiezen zijn door. Ze drink graag vaak en veel > zou dit het kunnen zijn of een koudje gevat, bacterie? Ze eet wel goed en is levendig dus ik geloof niet dat het ernstig is. Al heeft ze totaal geen zin in een koekje of rozijntje maar dat maakt niet uit.

Zou het ook kunnen zijn dat teveel fruit laxeert? Ze eet graag veel fruit en vooral aardbeitjes van de laatste tijd vind ze heerlijk.

Groetjes Esther
 
Hoi esther,

ik denk dat het niet van het fruit komt hoor. Mijn dochter eet ook graag veel fruit, maar die heeft nog nooit ergens last van gehad.
Ik zou het nog een paar daagjes aankijken, als ze gewoon goed drinkt is er toch niets aan de hand.
Behalve dat het lastig is dan...
 
Hey Esther,

Herkenbaar... Loïs heeft dat in de afgelopen week ook gehad. En nu poept ze nog heel veel en met heel veel vocht erin, maar wel wat vaster. Het heerst heel erg. Bijna iedere baby/dreumes in mijn omgeving heeft het al gehad!

wat mij heel goed helpt is een homeopatisch middel van VSM. Deze site kan je verder helpen.

http://www.purelijfkracht.nl/kindigest_tabletten

En gewoon uit laten zieken. Ze zijn er verder niet ziek van maar het is heel irritant.

Succes met je poepertje... het gaat na een paar dagen vanzelf weer over!
 
hi

het kan ook komen van het warme weer ! je kan ook roosvicee stop proberen maar zolang ze goed blijft drinken en plasluiers kan het geen kwaad.

groetjes angela
 
Heb inderdaad ook gelezen dat het peuterdiarree is. Het komt en gaat ook wel weer voorbij en ja door het warme weer schijnt het ook wat vaker voor te komen.

Inmiddels is het gelukkig weer even wat vaster.

Even niet zoveel was!

Groetjes Esther
 
Terug
Bovenaan