Zeer vroeg wakker.

Mijn dochter van 21 maanden is s'morgens erg vroeg wakker...eigenlijks is dat nooit anders geweest.
Ze gaat sávonds al iets later naar bed zodat we hopen dat ze s'morgens iets langer door slaapt maar helaas.
Iemand tips voor deze moeder met slaaptekort ;-)

Gr Sandra
 
Hoi,
Ik weet niet hoelaat ze wakker wordt en wat voor jou vroeg is!? maar het verschilt wel heel erg per kind, je kunt er niet altijd iets aan doen, later in bed leggen helpt iig meestal niet.
Is het donker genoeg op haar kamertje?
Misschien kun je s'avonds een speeltje in haar bed leggen zodat ze bij het wakker worden nog even speelt!
En anders zlef iets vroeger naar bed zodat je wel je slaapuurtjes haalt!
Succes ermee, Gr MJ
 
Hoi, hoe vroeg is vroeg? Zo is een uur of zeven heel normaal voor kindjes van deze leeftijd. Mijn dochter sliep altijd tot ongeveer half negen maar sinds ze twee is gebeurt het heel vaak dat ze om half acht al paraat is. De dag erna slaapt ze weer tot kwart over acht. Als ze eerder dan 7 uur wakker wordt probeer ik haar terug in bed te leggen. Zeg dat het nog te vroeg is en dat ik haar wel wakker kom maken als het tijd is. Als ze echt niet wil neem ik haar bij mij in bed en slapen we soms nog een uurtje saampjes.
 
Als ze er voor 7 uur is dan zou ik haar laten liggen. Even naar toe gaan en zeggen dat het nog te vroeg is en dat ze nog even moet proberen te slapen. Dat kan best wat tranen teweeg brengen, maar door dat concequent te doen is het voor haar wel duidleijk wat jouw grens is. Ik vind dat een kindje om 7 uur best wakker mag zijn en klaar is voor de dag, maar dat is natuurlijk voor iedereen persoonlijk.
En misschien zit haar wel wat in de weg, waardoor ze eerder wakker is. Tanden, verkoudheid oid.
 
Terug
Bovenaan