@Leen
Van harte gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap. Was je erg geschrokken?
Zelf ben ik moeder van een j/m tweeling. Nu ben ik in verwachting van ons 3e kindje. Vond afgelopen echo ook wel weer spannend hoor. Dit x zijn we in verwachting van 1 kindje.
Toen wij de echo hadden van J&B schrok ik mij echt een hoedje. Had er nooit bij stilgestaan dat het er evt. ook meer dan 1 kon zijn. Ik heb er de eerst weken toen ook flink aan moeten wennen. Zag allemaal beren op de weg.
Nu, naderhand, kan ik zeggen dat alles meegevallen is. Ik ben zo wijs met ze, ik zou er niet aan moeten denken dat er 1 niet geweest zou zijn. Ze hebben een bijzondere band met elkaar en het is geweldig om een tweelingmoeder te zijn.
Qua extra dingen regelen in de zwangerschap komt er eigenlijk niet veel xtra meer voor dan bij 1.
Ik moest mij alleen direct aanmelden bij een gyn. in het ziekenhuis, maar dat zal je vast ook al wel verteld zijn.
Verder gewoon heeeeeel erg veel gaan genieten van je zwangerschap (naast de kwaaltjes). Als je ze met ca 20 week gaat voelen is dat heel mooi. Niet 1 kindje, maar 2.
Luister goed naar je lichaam en optijd stoppen met werken als jij dit zo voelt.
Mocht je vragen hebben, stel ze gerust! Ik vind het altijd leuk om ervaringen te delen. Ik heb zelf helaas niemand in mijn omgeving met een tweeling.
Groetjes Hanneke