Zeggen jullie ookal NEE tegen jullie kleintjes??

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,

Het lijkt net of Dylano altijd mij moet hebben.
Hij knijpt erg hard in mn wang. en is het mijn wang niet, heeft hij mij haar wel te pakken.
En trekken dat ie dan doet!!
Dan zeg ik NEE, Dylano!! Dat mag niet... Dat doet pijn hoor!!
Waarop ie "zegt": Uh??
Dat bedoelt ie volgens mij echt op de manier van: jamaar mama, wat doe ik nou dan???
Vind het nie leuk dat ie aan me haar trekt en in mn wang knijpt, maar als ie dat doet... ben ik helemaal verkocht weer!!
En volgens mij hebt ie da echt wel in de gaten hoor... Ze zijn niet dom

Groetjes Debby.

NEE

Hahaha, ik zeg nog geen nee. Maar meer omdat ze ook nog niks doet. Ik weet nog van mijn zoontje dat hij rond de 6 maanden opeens ging knijpen en haren trekken. Toen zei ik wel nee!! Ze moeten zo snel mogelijk leren dat bepaalde dingen niet mogen. Al blijft het nog niet echt hangen..... Zelfs niet als ze 6 zijn

Ja! Ik zeg ook al nee tegen mijn dochter van 7 maanden. Zij kan soms ook behoorlijk in mijn wangen knijpen en aan mijn haar trekken. Ze is tegenwoordig ook heel druk met dr armen aan t slaan en als ik haar dan in mn armen heb "slaat" ze me soms ook in mn gezicht. Dan zeg ik duidelijk: Nee Daniëlle dat mag niet! Dat doet auw.
Of ze me echt begrijpt weet ik niet, ze begint dan ook vaak te lachen en dan moet ik stiekem ook weer lachen maar dat probeer ik te verbergen .
Gr. van Sonja

Ja hoor, dat zeg ik regelmatig tegen Stijn. Bijvoorbeeld als hij aan mijn haren trekt, mijn nekvel beetpakt, knijpt tijdens een voeding of nog erger, bijt tijdens een voeding En met succes, want het bijten is over! Ook heeft hij de neiging om een hapje van zijn broers te proeven die dat niet kunnen waarderen en hij wil ook graag de kat aan haar staart pakken en dat mag ook niet, net als het uitspugen van eten in mijn gezicht, of halverwege het verschonen van een poepbroek op de buik draaien. Ik weet uit ervaring dat ik daar nu mee moet beginnen.

Groetjes van Marloes

Hoi, Mijn zoontje hoort al wel eens NEE! of UHUH! Ik geef er nog niet een berg uitleg bij, want dat snapt hij nog niet. Hij is net 9 maanden en tijgert het huis door, maar aan de etensbakjes van de katten mag hij niet komen, en dat heeft hij al echt door! Terwijl hij die kant uitgaat kijkt hij al naar mij en begint dan te lachen en gaat verder met zijn actie, vlak voor de bakjes zeg ik duidelijk NEE of UHUH. En dan draait meneer zijn hoofd om, kijkt mij aan, gaat door met zijn actie, ik herhaal alles nog een keer, en dan draait hij zich om en begint te huilen van boosheid, maar komt niet aan de bakjes. Vaak duurt dit 5 a 6 keer qua NEE zeggen, en dan vervolgt hij zijn weg naar wat anders, zonder dat ik hem weg hoef te trekken oid. Dus ons mannetje weet echt wel of iets dan wel of niet mag. Ook al beweren sommige dat kindjes het eerste jaar nog niets te leren is......

Ja hoor ook bj mij klinkt het bekend in de oren. Ik zeg ook regelmatig "NEE".
Is heel persoonlijk hoor, maar ik vind dat je er niet vroeg genoeg mee kan beginnen. Ik kan aan Maud zien dat ze echt wel weet wat ik bedoel. Dan kijkt ze mij boos aan van "mag dat niet ofzo" heel mooi om te zien. Soms moet ze er om lachen en dan is het voor mama ook lastig om haar lach in te houden.
Maar ieder zijn eigen opvoeding vind ik.
Groetjes naomi

Ha Ha debby!!! Ja ik zeg ook heel vaak NEE!!
Hidde kan ook geweldig aan m'n haren trekken (echt hele mooie handvaten)

Bij een vriendin van mij (kleine is al iets ouder) zegt mama NEE dan begint de kleine met z'n hoofd te schudden. Maar vervolgens dan toch doen.

Ik ben wel benieuwd hoe het de komende tijd gaat. Nu is het natuurlijk nog 1 richting gesprek op een beetje ba ba ta ta na dan.
Groetjes Lynn

Haha!!

Ik denk dat het deugnietjes worden (zo noem ik Dylano nou ook al)

Terug
Bovenaan