zeggen?

Hoi Inge,

Het duurde even voordat ik weer kan schrijven, onze pc had kuren.
Je vertelde dat je bij een uzb werkt, kun je mij raad geven hoe ik een baan via een uzb en de vele bezoeken aan het ziekenhuis kan combineren met elkaar? ik zal heel veel naar het zkh moeten gaan, al is dat wel 's ochtends maar dan kom ik waarschijnlijk in de knoei met de werktijden. En wat is de consequentie als ik het direct al aangeef dat ik vaak naar het zkh moet?
Mijn huisarts zei dat het niemand aangaat dat wij zwanger willen worden en de hele santemekraam eromheen, en raadde mij aan om eerst maar eens af te wachten hoe het allemaal werkt met de ovulatie inductie en daarna een baan te gaan zoeken.
Was al van plan om via het uzb te gaan werken parttime.

Als andere meiden tips voor me hebben dan hoor ik ze graag.

groetjes, Patricia

Hoi,

Bij een uzb hebben ze ook nogal eens tijdelijke klussen met soms ook verschillende werktijden. Je zou dus bij kunnen kijken of er iets parttimes is zodat je toch een inkomen hebt en ook de tijd en de rust voor het ziekenhuis. Ik weet niet wat voor een werk je nu doet maar je kunt bv voor wat simpeler werk gaan waar je even niet bij na hoeft te denken. BV in de thuiszorg heb je hele gunstige uren en in de catering ook. Daarnaast zijn er veel administratieve functies vanaf 24 uur per week.
Weet je, misschien duurt het nog wel even voordat je zwanger raakt en dan had je misschien allang iets op kunnen bouwen bij een bedrijf. Ga gewoon solliciteren op een vaste baan en ga bv 32 uur werken zodat je het grootste deel van je afspraken om je werk heen kunt plannen. Ik ervaar dit in ieder geval als prettig. Bij veel bedrijven kun je namelijk ook schuiven met je vrije dag.
Het is en blijft een moeilijke situatie. Ik ga nu ook bewust niet op zoek naar een andere baan omdat wij bezig zijn terwijl ik anders misschien best eens om mij heen zou kijken.
Je arts heeft wel gelijk dat het niemand wat aangaat en zeker je werkgever niet maar ik kan me voorstellen dat je er moeite mee hebt.
Iemand neemt je toch aan met een intentie iets op te bouwen. Ik doe mijn ziekenhuis bezoeken die cyclusafhankelijk zijn altijd aan het eind van de dag of 's ochtend heel vroeg. Ik werk 32 uur dus de afspraken die ik zelf kan plannen plan ik altijd op mijn vrije dag. Mijn man heeft het gewoon verteld op zijn werk en is gewoon af en toe weg!

Succes!
Inge

Terug
Bovenaan