Zegt je BBT (temperatuur) iets over of je zwangerschap goed gaat?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Misschien is dit een heel domme vraag hoor, maar ik ben 6+1 zwanger en merk amper symptomen. Wel wat verschil aan mijn borsten en ze doen meer zeer, maar that's it voor nu. Ik merk dat het me onzeker maakt en dat ik steeds op zoek ben naar manieren om het voor mezelf te bevestigen dat het goed gaat haha.</p><p>Ik gebruikte al lang een cyclyscomputer die echt enorme schommelingen liet zien toen mijn progesteronwaarden niet okee waren. Nu sinds ik zwanger ben is mijn temperatuur gestegen en blijft het ook in een super steady lijn even hoog. Ik probeer daar van te maken: zie, die progesteron levels zijn en blijven nu netjes = het gaat goed. Heel debiel misschien maar de echo duurt nog dik 2 weken en ik maak mezelf gek haha!</p>

Gefeliciteerd! En ja je maakt jezelf inderdaad gek. Maar wie niet die eerste weken? Het is ook heel spannend! 
Helaas zijn tekenen dat het goed gaat, zelfs een echo, zeker in die eerste weken, maar een momentopname. Het zegt dat het nu goed gaat. Maar het kan elk moment toch foute boel zijn. Het zegt dus niet veel. Klachtjes ook niet. Sommige vrouwen hebben geen klachten en een gezonde baby, en anderen hebben veel klachten en toch een miskraam. Klachten komen van hormoonschommelingen. Niet van een gezonde baby. 
Maar troost je in het feit dat verre weg het grootste deel van de zwangerschappen gewoon goed gaat. En dat deel wordt met de week groter. Het hielp mij aftellen tot die eerste 16 weken om waren. Je wordt rustiger als je uit de gevarenzone bent en de baby ook gaat voelen. Dan leef je niet meer zo van echo naar echo. 
Al dat meten en erover piekeren is ook niet goed, stress is niet goed voor je zwangerschap. 

Hallo ik ben morgen ook 6 weken, en 0 klachten alleen pijnlijke borsten als ik ze aanraak. Ook heb ik wel een beetje opgeblazen gevoel als ik gegeten heb, maakt me soms onzeker maar het enige wat je kunt denken is dat het goed gaat je hebt het niet in de hand als het niet goed gaat

Succes? ik heb 22e vroege echo!

Ja zeker, één van de eerste dingen waardoor ik wist dat ik zwanger was was mijn bbt. Ik hield dit elke ochtend bij en begon te merken dat mn bbt voor mijn doen heel hoog bleef. Normaal is mijn bbt 35.5 ofzo en nu bleef die rond de 36.4 hangen.

Helaas is het wel zo dat wanneer je eenmaal zwanger bent je temperatuur verhoogd blijft. Ondanks of het goed of "slecht" gaat met de baby.
Heb helaas eerder een miskraam gehad en mijn bbt zakte pas weer een aantal dagen na mijn miskraam.

Maar zoals je inmiddels wel gelezen hebt zijn er dus veel vrouwen die op zo'n vroege termijn nog geen symptomen hebben. Meestal komt dit ook echt wel wat later.
Probeer een beetje afleiding te zoeken totaan de echo. Twee weken vliegen stiekem best voorbij.

Terug
Bovenaan