zeiltje voor op je matras wat is het beste!

Hallo allemaal

een vraag????

Wat kanje het beste onder het matras leggen voor het breken van je vliezen. ik lees veel over zeiltjes zitten deze in je kraam paket?????
Of koop je die ergens????

Ik heb zelf zo groen matje uit het kraampaket op mijn matras liggen maar vraag me af of dat het vruchtwater wel allemaal op neemt. Volgens mij gaat het er dan nog gewoon door heen.

Ik hoor het graag van jullie en alvast bedankt.

Die groene matjes absorberen heeeeeel veel hoor. Ik weet niet of de kleine al is ingedaald, maar dan komt ook niet al het vruchtwater er ineens uit he. Voor de zekerheid kun je anders nog een vuilniszak open knippen en op je bed leggen. Daar leg je dan een handdoek of lakentje overheen als absorberend vermogen. En het ligt gewoon confortabeler.

hoi hoi

Wij hebben een twee persoons kingsize bed en daar zijn heel moeilijk van die kwaamzeiltjes voor te vinden, volgens mij bestaan ze niet eens.
De kraamzorg raadde mij toen aan om zon plastic zeil de te halen bij de doe het zelf zaak voor als je gaat schilderen.
Die zijn iets van 10 bij 10 meter.

Het is even vogelen en het slaapt niet zo erg comfortabel, omdat het een beetje kraakt (raak je aan gewend) en het is wel warm, maar dat is beter dan een nieuw matras te moeten kopen van 400 euro, toch?

((we hebben het trouwens uiteindelijk helemaal niet nodig gehad))

xxx

Hoi,

Bij mij zit in het kraampakket zo'n stuk 'landbouwplastic' en dat is groter dan ons 2-persoons bed van 1.60 m breed...

Ik neem aan dat ik het daar wel mee red.

wij hadden ook nog extra matjes bij de kruidvat gehaald, nemen heeel veel op ( handig als je nog niet helemaal continent bent, al sik heel erg moest lachen deed ik het nog wel eens in bed of op de bank....) neemt een heel plasje op helemaalgeweldig dus, ook handig als de kleine later wat groter is.....

Ik heb dus in mijn kraampakket een heel dun zeiltje gekregen wat net groot genoeg is voor een 1 persoonsmatras, heb erop geslapen maar werd badend in het zweet wakker!!! neemt dus GEEN vocht op blijkbaar, anders had het mijn zweet ook wel geabsorbeerd....heb nu 3 van die kleine vierkante matjes die ook in mijn kraampakket zaten uitgevouwen...ligt ook erg warm, maar deze absoberen tenminste....ik hoop alleen niet dat de verloskundige er een ander doel voor had :D maar goed, ik zie het wel hoor....

Waterdichte molton over je matras bv in combinatie met wat er in je kraampakket zit.
Eerst plastic zeil om matras, dan waterafstotende molton dan onderlaken. Dan ligt het ook niet te warm/ zweterig. evt als vliezen ook daadwerkelijk gebroken zijn kan je op je onderlaken nog een matje leggen uit je kraampakket. Ben je bang dat dit gaat schuiven als je slaapt ? Je kan het met tape vastplakken aan je onderlaken.
Maar het is op zich dan geen ramp als je er niet precies op ligt. Ik kon tijdens de weeën de opmerking van mijn man dat ik niet goed op het zeiltje lag nou niet bepaald waarderen :)

Vergeet ook niet dat de matras van je man ook wel waterafstotende molton kan gebruiken.
Ik heb bed van mijn man tijdens bevalling onder gespuugd. (je spuugt toch van je af) Overigens spuugt natuurlijk niet iedereen tijden bevalling hoor.

Terug
Bovenaan