zeiltje....

Hallo dames....

Vannacht echt een rotnacht gehad. Tot nu toe eigenlijk weinig problemen met slapen gehad, maar het lijkt nu echt te komen. Ik denk dat het kwam door HET zeiltje.... Jullie weten wel.... HET vliezenbreekzeiltje.......

Ik zit de laatste tijd er erg mee in mijn hoofd dat die vliezen kunnen breken. En hoewel het waarschijnlijk best nog even zal duren (ben nu 35,5 weken) lig ik daar 's nachts wakker van.
Mijn mannetje had het geniale plan om HET zeiltje er vast onder te leggen, zodat ik me daar niet druk meer over hoef te maken.
Dus zo gezegd zo gedaan.....

Maar ik lag maar te draaien... zeiltje los.... zeiltje kraakt.... zeiltje weer recht leggen.... zweten, nattigheid en broeien..... etc..... zijn tot 5u bezig geweest. Uiteindelijk hebben we het zeiltje eruit gehaald en daarna heerlijk geslapen.

Maar dat zeiltje is op het laatst denk ik toch echt nodig. Hoe doen jullie dat?
Je bed beschermen en toch lekker slapen?????

GAAP
Margo

Dag Margo,

ik begrijp dat je je bed wil beschermen.
Ik heb dit aan het einde van mijn vorige zwangerschap ook gedaan, maar net zoals jij werd ik er GEK van en kon ik er dus ook niet van slapen.
Dezelfde dingen, zweten, kraken, ... noem maar op!
Dus heb ik het om die reden weg gehaald. Bij mijn eerste was mijn water langzamerhand gebroken (scheurtje bovenaan). Dus... geen probleem.

Maar ik bescherm mijn bed NIET moet ik eerlijk toegeven, wordt er gek van en heb het nu zonder zeiltje al zo moeilijk om te slapen. Dus geen ongemakkelijkheden meer voor mij ! hehe... Maar begrijp wel dat je je bed wil beschermen. Kan je helaas geen raad geven!

Liefs,
van ons...

He Margo,

Ik heb misschien DE oplossing voor je!
In mijn vorige zwangerschap hadden we net een nieuw bed: (lees: stoffen boxspring) dus daar was ik ook heeel zuinig op!

Bij de Hema hebben ze molton matrashoezen die alleen aan de onderkant niet-waterdoorlatend zijn. Volgens mij zijn ze eigenlijk voor wat oudere kinderen die in bed plassen. Ik heb er 1 in eenpersoons (wij hebben 2 losse matrassen) ik weet niet zeker of deze ook in 2 persoons zijn. Ze waren laatst ook bij kruidvat in de aanbieding maar hier zaten elastieken aan die je om je matras moet doen en is dus niet een heel hoeslaken; dit vind ik fijner, een 'gewoon'hoeslaken eroverheen en er verschuift niks en je merkt er niks van!

Succes en slaap ze! (droog...!)
Liefs,Marcia mv Puck en 33,6 w zwanger

Hoi Margo,
Wat marcia schrijft kan zeker weten heel goed. Wat mijn zus echter deed was het zeiltje onder je molton leggen! Dan heb je er veel minder last van het schuift niet weg en toch bescherm je je matras... en een molton en hoeslaken zijn zo gewassen niet waar? Moet je natuurlijk wel een 2e molton hebben ;)
Succes ermee.. ik doe het nog even niet hoor ik zie wel wat er gebeurd :D En anders is het heel vervelend een nieuw matras kopen.

Groetjes Macka

Ik had die waterdichte molton van de Hema (met elastieken!) en daaronder voor de zekerheid nog een zeiltje. erover heen een normale molton en dan het hoeslaken. Ik heb plastic in bed geprobeerd, maar wat een drama zeg. Kon er echt niet van slapen!
Mijn vliezen braken s nachts en dat was het begin van de bevalling. Maar ze zijn niet gebroken terwijl ik in bed lag. VOlgens mij gebeurd dat ook niet zo heel vaak. Meer als je opstaat door de druk die er dan ontstaat. Maar toch kan het beschermen van het matras geen kwaad natuurlijk!

Succes en slaap lekker

Ik heb een waterbed, dus moet hooguit de tijk en  hoeslaken wassen als mijn vliezen 's nachts breken, nou ja dat leek me te overzien, want idd dat gezweet en gekraak lijkt me ook niks...

lfs Mick

Hey meiden,

Hmm ja daar moet ik over een week of 4 ook aan geloven denk ik (ben nu 31 weken) en lijkt me niet fijn! Helemaal omdat de nachten al lastiger worden met die enorme buik.
Dat zeiltje, zit dat ook in dat charmante kraampakket? Ik heb veel vruchtwater dus als ze 's nachts in bed breken dan heb ik t misschien wel nodig... Hmm eens even over nadenken!
Mocht iemand nog tips hebben zijn ze wat mij betreft nog steeds welkom!

Groetjes Janneke

Terug
Bovenaan