Zeker 3X per dag harde buik bij 13 weken. Is dat normaal?

Zoals de titel al zegt... Ik heb elke dag aan het einde van de dag als ik ga zitten op bank of liggen in bed een harde buik. Elke avond wel 3x.
Is dat normaal? Het voelt echt vervelend.
Het is mijn 2e zwangerschap dus ik herken het echt als harde buik. Ik kan zo heel mijn baarmoeder hard voelen worden.en het houdt dan echt even aan.
Zou het erg zijn?

Ha

Ik ben nu 21 wkn en heb het rond de 15 wkn ook een paar weken gehad. Bij mij is het minder geworden en ik ben toen ook in korte tijd zichtbaar dikker geworden. Het waren voor mij ook echt harde buiken, denk nu dat het een combinatie geweest is van de groei en harde buiken.
Ik had het ook vooral als ik ging zitten 's avonds. Ben wel bewust rustiger aan gaan doen.
Zal het even aankijken, als jij nu ook meer gaat groeien gaat er toch opeens iets in de weg zitten terwijl je tempo nog veel hoger ligt.
Maar als je het echt niet vertrouwd gewoon de vk bellen

succes moeder van 2 kids, 21 wkn zwanger

he meis, je krijgt harde buiken door meestal dat je te druk maakt, niet psygisch zeg maar , maar lichamelijk, nee je rust want te veel harde buiken is niet goed, ik zou dit zeker ook ff aan je verloskundige door geven.

In principe is het niet erg maar te veel en te vaak is niet goed.

neem smiddgas je rust zo veel mogelijk en nee s avonds lekker warm bakje thee ofzo of bad of kruik,

liefs

Ik denk dat je lichaam zegt dat je het wat rustiger aan moet doen. Zover ik weet als de harde buiken niet pijnlijk zijn is er meestal niets aan de hand maar je mag zo ook niet te vaak hebben. En als je het niet vertrouwd zou ik gewoon de verloskundige bellen die kan je vast gerust stellen.

In het begin van mijn zwangerschap had ik daar ook veel last van en vond ik het ook raar, vooral omdat ik eigenlijk niet intensief bezig ben (arbeidsongeschikt).
Ik heb het toen wel aan de VK gevraagd en zij vertelde mij dat ik toch nog wat extra rust moest nemen, ook met oog op dat mijn vorige zwangerschap vroegtijdig was geëindigd en dat ik daar waarschijnlijk toch meer stress van ondervond dan ik doorhad.
Dus veel rusten en als het pijnlijk is even liggen met een warme kruik erop. Doet wonderen bij mij :)

Liefs

Terug
Bovenaan