Zelf aankleden

Hoi allemaal!

Mijn dochter gaat heel lekker in de 'ik kan het zelf wel' flow momenteel (3,5 jaar :)). Ik dacht: Hier maken we gebruik van door haar zo veel mogelijk zelfstandig aan te leren, zoals opruimen en aan en uitkleden. Komt me zelf ook erg goed uit aangezien ik 33 weken zwanger ben en bukken een dingetje aan het worden is.

Dan nu mijn vraag: Alle kledingstukken kan ze zelfstandig aan- en uittrekken, behalve tshirts/truien. Aandoen probeer ik te leren door het shirt op de grond te leggen (lang leve google) maar dat gaat nog niet soepel. En uittrekken lukt haar zelf helemaal niet en ik weet eerlijk gezegd ook even niet hoe ik haar dat handig aanleer. Hebben jullie voor het aan- en uittrekken van shirts nog handige tips? Ze zou er zo blij van worden als het haar lukt!

Alvast bedankt!
 
Misschien in ieder geval oefenen met iets wat maat te groot is? Zorgt er in ieder geval voor dat het minder vaak mis gaat. En er zijn veel verschillende manieren om je kleding aan en uit te trekken. Jijzelf en je man doen dit waarschijnlijk ook ieder al anders. Ik zou er gewoon een kiezen en die blijven herhalen. Geen idee of er een makkelijker is dan de ander. 
 
Mijn zoontje doet met shirts uitdoen eerst 1 arm uit de mouw (met lange mouwen veel makkelijker). Dan trekt hij zegmaar aan de mouw en doet dan zijn arm door het armsgat terug. Doet vervolgens zijn schouder naar onder dat zijn shirt boven zijn schouder komt.

Sorry kan het niet goed uitleggen... haha

En met aandoen, is een wijd shirt die niet rekbaar is wel het makkelijkst!

Succes!

 
[quote quote=10574182]Mijn zoontje doet met shirts uitdoen eerst 1 arm uit de mouw (met lange mouwen veel makkelijker). Dan trekt hij zegmaar aan de mouw en doet dan zijn arm door het armsgat terug. Doet vervolgens zijn schouder naar onder dat zijn shirt boven zijn schouder komt. Sorry kan het niet goed uitleggen… haha En met aandoen, is een wijd shirt die niet rekbaar is wel het makkelijkst! Succes![/quote]
Zo doet onze dochter van bijna vier het ook.
 
Terug
Bovenaan