Zelf 'spelen'?

Hoi allemaal,

Kunnen jullie kindjes zichzelf een beetje vermaken?
Esther is nu bijna 9 weken (wow, wat gaat dat hard!) en kan dat echt niet. Het probleem is deels dat ze overdag alleen hazenslaapjes doet waardoor ze niet goed uitgerust is en alleen maar bij mama wil zitten. En soms eigenlijk ook dat niet, dan wil ze gereden worden in de wagen. Maar ja, ik was niet van plan om iedere dag 3x een uur te gaan wandelen of zo...
Maar goed, 's ochtends wil ze nog wel in de box en dan zelfs wel een half uur, en later op de dag misschien nog eventjes in de wipper of op het aankleedkussen naast me, maar zeker niet langer dan 10 minuten. In de praktijk betekent dat dat ik mijn meisje van de 8 a 9 uur dat ze wakker is gemiddeld zo'n 7 uur op schoot of op de arm heb. Heel gezellig, maar niet praktisch, want ik moet af en toe toch ook echt even iets doen (haha, nog afgezien van het feit dat mijn arm een beetje gevoelloos wordt na een tijdje...).De draagzaak is geen optie, want dan valt ze in slaap en dan slaapt ze 's nachts niet meer. Kunnen jullie kindjes wel langer op zichzelf liggen als ze wakker zijn? En hebben jullie nog tips?

Groetjes,

Eveline

Hoi Eveliene,

Mijn Liese is ook 9 weken en ze is dol op haar babygym speelkleed, je weet wel met zo'n boog erboven, ze kan  gerust een  uur  naar die vrolijke beestjes kijken ,trappelt met haar beentjes  en zwaait met haar ampjes. Ik wissel ook af met de box die ook interessant is door de mobiel met konijntjes.(o wee als die stilvalt, haha)  Als ze moe is zet ik haar in haar wippertje of leg haar op bed. Na het wandelen vindt ze het ook vaak fijn om nog even in de reiswieg te liggen, dan doe ik haar jas uit en kijkt ze blij naar nijntje die boven haar hangt. Eigenlijk heb ik dus  overal speeltjes hangen zelfs als ik haar verschoon hangt er boven het aankleedkussen een nijntje, geweldig vindt ze het.
Hoop dat je er iets aan hebt...
groetjes Irene.
(gatver over 2 weken weer werken....)

Vera kijkt ook graag naar de draaiende mobiel in de box. Als je die stilvalt zegt ze "a" en draai ik 'm weer aan. Marielle stond nog wel eens in de wipstoel voor de wasmachine..... heel boeiend.  

Hoi,

Christian is nog jong, 4 weken, en hij heeft nog genoeg aan kijken. Het is de laatste dagen voor het eerst dat hij aandacht lijkt te krijgen voor de beestjes en mobiel in zijn box. Gelukkig voor mij is hij vrij lang tevreden in de box. Moet af en toe speentje in zijn mond doen, aai over zijn bol, maar hiermee houdt hij het makkelijk 2-3 uur vol lekker om zich heen kijkend... Heb wipstoeltje dus ook niet gebruikt. Vooral overdag gaat dat erg goed. In de avond is hij minder tevreden in de box, dan heeft hij vaak behoefte om bij ons te zijn. Lekker met zijn allen TV kijken! Maar zelfs dan kunnen we hem vaak na 15-30 minuten weer in de box leggen (of in bedje...).
Dus helaas, heb geen goede tips voor je! Mag ze misschien al in zo'n draagzak dat ze recht vooruit kunnen kijken? Het lijkt me dat ze dan minder snel in slaap valt, als er de hele tijd interessante dingen te zien zijn, niet? Veel succes ermee!

Groetjes, Karin

Ik ga het nog 1 keer proberen,heb al 2 keer iets getypt, dit forum is overwerk vandaag ofzo!!

Hoi Evelien. Teun kan zich ook niet vermaken. S`ochtends moet ik een kwartiertje kolven (nadat meneer eerst gegeten heeft natuurlijk) dan leg ik hem in de box. Voor het muziekje van zijn molbieltje is afgelopen ligt hij al te huilen. Dikke tranen rollen over zijn wangen maar ja als ik aangekoppeld zit kan ik   niet zomaar weg. Als ik hem na een kwartier huilen ga troosten vind hij het wel leuk als ik met hem speel in de box. Als ik wegloop om een boterham te smeren (ik krijg dan onderhand ook wel eens honger) is het weer huilen geblazen. Ik heb nu met een touwtje zijn vriendjes aan zijn mobiel iets lager gehangen en dat heeft soms wel wat effect. Maar over het algemeen is het de hele dag entertainen. Ach ik geniet er nog maar even van,over 3,5 week moet ik weer werken.
Groetjes Mikkie.

Hi Eveline.

Wat je schrijft is heel herkenbaar. Seth (nu 9 weken) wilde tot  twee weken terug eigenlijk ook het liefst alleen maar op de arm, sliep niet in zijn bedje overdag en vond de speeltjes in de box allemaal maar niks (wat misschien ook nog met zijn leeftijd toen te maken had). 5 Minuutejs in de box was maximaal en ook in het wipstoeltje vond hij het na 5 minuten niet leuk meer.

Maargoed, ik was het wel een keer zat om de hele dag met hem op mijn arm rond te lopen. De draagzak was wel een aardig alternatief, maar waarom niet in bed slapen als hij wel in de draagzak slaapt. Dus ben ik begonnen met de RRR's in te voeren. Het heeft even wat dagen doorzetten gekost, maar nu heb ik er de ideale, uitgeruste, lachende baby voor terug. We 'knuffelen' nu na iedere voeding 10-15 minuten en daarna gaat hij in de box tot hij moe wordt. 's Ochtends kan dit wel 45-60 minuten duren en naarmate de dag vordert wordt hij sneller moe en is het soms nog maar 10-15 minuten boxtijd. Maar als hij erin ligt vermaakt hij zichzelf volledig (en af en toe spelen wij een beetje met hem mee). Hij kan nu sinds dit weekend zelf de balletjes aan de babygym laten bewegen en heeft vandaag voor het eerst een rammelaar vastgepakt. En hij vind het helemaal geweldig en ligt de hele tijd te lachen en gezellige geluidjes te maken.

UItgerustheid heeft dus bij ons echt wonderen gedaan. Ik kan hem nu gewoon in bed leggen als hij moe is na de box en hij slaapt dan 2-3 uur tot hij weer honger krijgt. 's Nachts slaapt hij nog steeds goed.

Hopelijk heb je hier wat aan. Succes ermee!

GRoetjes Femke

Terug
Bovenaan