Zelf babykamer schilderen?

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal!

Ik heb een vraagje, mag je nu je zwanger bent, zelf de babykamer schilderen?
Mijn dochter van 21 maanden krijgt namelijk een nieuwe kamer nu er een baby op komst is, en ik wou daar aankomende week mee beginnen.
Ik ben nu 17w en 3d zwanger.
Ik had ergens gelezen dat het best mocht, mits je er niet voortdurend inzat en ook de boel goed doorluchtte.
Maar is dat ook zo?
Ik had me erg verheugd op het klaarmaken van dit kamertje!

Wie weet dit?
Alvast bedankt voor de reacties!

LIefs

Ik zou het even met je vk overleggen als ik jouw was.
Volgens mij hangt het ook af van de types verf die je gebruikt. Latex of muurverf zijn bijvoorbeeld heel anders dan een lak op acrylbasis. Maar ik denk dat je verloskundige het veel beter weet dan ik.

Groetjes,

Marjoke

Dat mag alleen met verf op waterbasis en natuurlijk daarbij goed luchten en pauzes nemen :)

Hoi,

Ik heb bij mijn 1e kindje zijn hele kamer geverfd (inclusief commode, kast en plinten) en de rest van de muren in het huis  (was helemaal uitgekeken op de oude kleur). Ik heb  gewoon 'veilige' verf gebruikt en goed gelucht. Je hebt zelfs lak op waterbasis en dan hoef je niet eens terpentine of wasbenzine te gebruiken om de kwasten schoon te maken.

Luister in elk geval naar je eigen lijf en neem genoeg pauzes om uit te rusten.

Anne

Hoi!
Ik heb dit laatst nagevraagd bij mijn verloskundige. Volgens haar kan verf op waterbasis geen kwaad. Verf op basis van terpentine mag echter niet!
Zelf heb ik een maand geleden ook zelf de babykamer geverfd!   :)
groetjes van Iejoor

Bedankt voor jullie reacties!!
Toch nog een klein vraagje...die verf op waterbasis...haal je dat niet zo van de muren/kozijn af?
Mijn vriend dacht namelijk zelfs dat het niet geschikt was  en ik maar denken dat mijn vriend van dat soort dingen alles afwist hahah!
Zoals de muren verven doet mijn vriend in 1x, maar de kleine dingetjes zoals de kozijnen etc wou ik graag zelf doen, dan kan ik vast een begin maken.

Weet er nog iemand een antwoord op mijn vraag?

Liefs

Terug
Bovenaan