Zelf badderen

Ik ben 3 weken geleden bevallen van een dochter middels een keizersnee. Ik weet dat je pas weer gemeenschap mag hebben als je geen bloedingen meer hebt. Maar hoe zit het met in bad gaan? Mag je wel een tampon gebruiken of moet je daar ook mee wachten totdat er geen bloedingen meer zijn? Gelukkig stelt die bloedingen bij mij van begin af aan niet veel voor.

Ik zit met smart te wachten om weer lekker te kunnen badderen.

Groetjes
 
Hoi,

De verloskundige adviseerde mij pas in bad te gaan zodra de bloedingen gestopt waren i.v.m. infectie gevaar. Ik weet niet of je nu al tampons mag en/of kan gebruiken.
Ook ik kon niet wachten om lekker in bad te gaan, even lekker ontspannen en bijkomen van alles om je heen.

Groetjes.
 
Hallo,
Ik mocht pas na 6 weken in bad (tijd die de wond nodig schijnt te hebben om goed te helen). Verder mocht ik absoluut geen tampons gebruiken ivm infect. Dit was tot het vloeien geheel gestopt was (bij mij na 3 weken). Eigenlijk dus pas weer als de volgende menstruatie kwam.
Groetjes
 
Ik mocht ook pas na 6 weken weer in bad ivm infectie gevaar. Ook mocht ik geen tampons gebruiken. Had ik trouwens ook niet echt behoefte aan nadat er een kind doorheen was gegaan ;)
 
Hoi,

Ik ben ook met een keizersnede bevallen en heb van het ziekenhuis de leefregels na een keizersnede meegekregen. Hiet staat op dat je sowieso de eerste 6 weken niet in bad mag en daarna alleen het bloeden al gestopt is (inderdaad ivm infectiegevaar)

Succes,
Nathalie
 
Hoi Dames

Goh, ik zat na een week al weer twee keer per dag in bad. Dat kwam omdat mijn kswond wondvocht lekte en men bang voor een infectie was. Daarom zat ik twee keer per dag in een bad met Badedas. Ook na de tweede bevalling heb ik dit gedaan. Deze keer om ervoor te zorgen dat mijn hechtingen (onder dus) niet gingen ontsteken.

Maartje
 
Hallo meiden,

Ook ik ben met en keizersnee bevallen. We hebben helaas geen bad thuis, maar ik denk dat ik er wel gewoon was ingegaan, zeker omdat ik ook nauwelijks vloeide.
Ik heb wel een tampon gebruikt tegen het vloeien, die kraam/maandverbanden vond ik maar smerig.

Doe gewoon wat jou zelf goeddunkt.

Veel badderplezier!
 
Terug
Bovenaan