Zelf doen

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb mama   vandaag heel erg laten schrikken. We waren op bezoek bij tante Peggy en daar hebben ze de trap in de kamer. Ik ging al een tijdje tegen de treden aan staan maar vanochtend keek mama en toen zat ik ineens met mij knietjes op de onderste trede. Goed van mij he.

Nu ben ik net met mama naar boven geweest en mocht ik gewoon zelf proberen. Ik ben (met een klein beetje hulp) helemaal naar boven gekomen. Je moet dan eerst gaan staan dan op je knietjes een trede hoger dan daarop gaan staan en dan weer op je knietjes een trede hoger, etc. Moet je ook eens proberen jo.

Dikke knuffel
Maaike

Hoi Maaike,

Dat is echt kei stoer van je!! Ik kan ook de hele trap al op, ik mag dat altijd als ik moet gaan slapen. Dan moet ik altijd erg lachen om de trap en ben ik ook helemaal trots op mezelf. Alleen mag ik nog niet zelf de trap af van mama, flauw he. Mag jij dat al wel alleen?

knuffel terug van Marissa

Hoi Marissa,

Dat mag ik ook nog niet van mama. Wel gaat mama soms wat lager op de trap staan en dan mag ik naar haar toe kruipen. Ze vangt me dan op in haar armen, dat is ook erg leuk hoor.

Groetjes
Maaike

Hallo Maaike!

mijn slaapkamer is gelijkvloers dus hoef ik niet zo vaak een trap op/af. Wel hangt mama altijd de was in de kelder op en dan ga ik meestal mee. Ik mag dan zelf weer naar boven toe. Mama vind het nog wel wat eng want er zit een draai in de trap en ik neem altijd de binnenbocht waar de treden heel smal zijn..

Groetjes Alice

Hoi Maaike,

Volgens mij heb ik een hele luie moeder, want zodra ik ook maar een beetje kon kruipen, moest ik meteen altijd zelfs de trap op klimmen. Ik kan het ook al heel snel.
Af en toe mag ik hem ook zelf af, maar dan wil ze me persé vast houden. Daar wordt ik dan weer boos over.
Papa draagt me meestal wel naar boven. Die is vast een beetje minder lui dan mama.

Groetjes, Bas

hoi maaike,

kan jij dat ook al!
leuk is dat he mama's aan het
schrikken maken!
mijn mama dacht vorige week even snel
naar boven te gaan en die liet ook
het traphekje open en ja dat moet ze niet doen hé...
dan ga ik haar dus ook ff achterna
ik stond al bijna boven toen ze me zag, ze werd wel
een beetje witjes, hihihhihi,jou mama ook zeker?

nou groetjes hé en een dikke knuffel van je grote vriend roan

hoi Maaike,
wat goed dat je het al zelf kan! Wat zal je mama gek op hebben gekeken en geschrokken zijn.
Wij hebben hier thuis geen trap waar ik zelf makkelijk bij kan, er zit een deur voor die altijd dicht is. Maar als ik een schone luier wil zeg ik poep en ga alvast voor de deur staan en dan mag ik ook helemaal zelf naar boven klimmen. Leuk is dat hè?
Naar beneden mag ik niet zelf doen en dan moet ik soms even huilen want ik wil dat wel.
Nou groetjes van mij hier en klim ze op de trap .

Sarah

Hoi Maaike,

Handig is dat he als je zelf de trap op kan? Ik kan ook al even achter mijn grote broer aan. Mama loopt er natuurlijk wel achter hoor. Naar beneden hebben we nog niet geoefend, want ik ben er eigenlijk pas net achter dat ik ergens eerst met mijn voetjes vanaf moet en dan met de rest. Tot vorige week ging ik altijd met mijn hoofd eerst van de bank af (als mama mij niet zou tegenhouden!).

dikke knuffel van Ilona

Terug
Bovenaan