zelf douchen???

Hoi,
Mijn zoontje van 8 maanden begint nu lekker in het rond te kruipen en slaapt 's ochtends nauwelijks meer. Ik weet dus niet meer wanneer ik zelf moet douchen, nu wordt het steeds pas in de middag als hij slaapt. Ik woon in een eensgezins woning en de box staat beneden, dan hoor of zie ik hem niet. In zijn eigen bedje laten spelen wil ik niet want dan kent hij straks geen onderscheidt tussen spelen en slapen...K'ep nu een campingbedje met speeltjes in de computerkamer gezet. Ik ben benieuwd hoe andere moeders dat doen want je kind wordt natuurlijk steeds langer wakker en steeds beweeglijker...nou ik ga nu maar douchen..
gr van een stinkende moeder
 
Hoi,

Ik heb een poosje mijn dochtertje in het wipstoeltje bij me in de badkamer gezet. En misschien is het een optie om je 's avonds te douchen en wellicht 's ochtends even snel te wassen, dan kan je kindje toch wel even in bed spelen?!
Of kan hij een beetje rondkruipen terwijl jij je wast en aankleedt.
Misschien heb je er wat aan!
 
Ik zet mijn dochter ook in haar wipstoel in de badkamer neer en speel dan tijdens het douchen kiekeboe met haar door de douchedeur heen. Ze ligt constant in een deuk en ik kan lekker schoonspoelen.
Succes ermee.
Het worden wel handenbindertjes he? Die van mij zat altijd lekker op het bed te spelen als ik de was aan het opvouwen was, maar nu valt ze er steeds bijna vanaf. Dat kan dus ook al niet meer.
 
Hoi,
Ik douchte eigenlijk altijd voordat mijn zoontje wakker werd. Als dat niet lukte dan liet ik hem wel even in zijn bedje spelen. Volgens mij maakt dat helemaal niet uit. Sterker nog, als mijn zoontje nu 's morgens wakker wordt weet hij zichzelf nog prima te vermaken in zijn bed. Soms wel drie kwartier en dat geeft mij weer wat tijd voor andere dingen, douchen of zijn zusje verzorgen. En vind hij het anders niet leuk om even in de badkamer bij je te zijn. Mijn zoontje heeft altijd de grootste pret als hij door de beslagen ramen van de douchecabine mij ziet staan.
Groetjes, Suzanne
 
houd ie zelf zijn fles vast,want dan als ie wakker is dat je je spullen klaar legt en hem zijn fles laat drinken in zijn bedje.
soms neem ik me dochter mee onder de douche.maar meestal ga ik s avonds douchen.
 
Ik douche heel vaak met mijn zoontje erbij in de wipstoel. Eigenlijk doe ik dat al vanaf dat hij in de wipstoel kan zitten heel regelmatig. Hij weet nu denk ik niet beter dan dat we gaan opstaan, ik douchen en hij in de wipstoel. ik laat de deur van de cabine op een kiertje zodat hij me kan zien en geef hem wat speeltjes. gaat prima! (Timo is nu ook 8 maanden)
 
Ik zet ook, al vanaf dat mijn zoontje in het wipstoeltje kan, het wipstoeltje in de badkamer. Hij vind het erg leuk... al dat water tegen die douchedeuren aan en kiekeboe spelen!
Als het een werkdag is voor mij, dan zorg ik er gewoon voor dat ik ga douchen voordat hij genoeg heeft van zijn bedje. Alleen ik kan me voorstellen dat dat niet bij alle kinderen werkt. Ik moet mijn zoontje meestal wakkermaken 's ochtends om 7.45 uur.
 
Dat lijkt me een beetje onhandig. wij hebben een zoon van 10 maanden. En laten hem gewoon op bed zitten, gezellig spelen in zijn bedje. Maar wat belangrijk is, de gordijnen open. Kijk als hij moet slapen dan doe je de gordijnen dicht. Hij merkt zelf dat er verschil tussen zit. Tussen slapen en spelen. Het is ook heel belangrijk dat hij in zijn bedje zich kan vermaken. Probeer dit gewoon een paar keer. Leg leuke spullen in zijn bedje waarmee hij kan spelen. Nu kan jij lekker rustig douchen. Wat ik nog in het begin deed is de babyfoon meenemen in de douch. Mocht hij erg overstuur raken dan kan je eruit gaan. Nou succes allemaal.
 
Terug
Bovenaan