zelf draaien in bed 6mnd

A

Anoniem

Guest
hallo   dames.

ik heb een zoontje van 6mnd en een paar nachten terug lag hij s'nachts te huilen,
toen ik bij hem ging kijken lag hij op de buik, ik schok me dood.
hij ligt in een slaapzak en die heb ik aan het uiteinde om het matras heen gevouwen,
hij draaid nu af en toe,
ook heb ik hem strak ingestopt.
hij kan wel rollen van buik naar de rug en terug maar toch vind ik het eng.
herkent iemand dit?
groetjes mascha

ja dat herkend ik - alleen gebruiken wij geen slaapzak maar een dekbed. De laatste paar weken heeft Celeste echt het rollen ondekt over dag en gaat eermee door in bed. Hopelijk is het tijdelijk - zij   - en wij - worden ervan wakker als zij tegen de tralies van de bed rolt. Ik heb er geen oplossing voor - ons dametje slaap vervolgens de rest van de nacht naast haar moeder waar zij gewoon lekker rustig lig....

Mor 74  

hoi dames,
hier en mama van 2 meisjes van inmiddels 9 maanden. de eerste keer dat ik samantha op dr buik vond, was ik ook flink geschrokken. toen hebben we ook een hele tijd de trappelzak onder de matras vastgemaakt. na een paar weken waren beide meisjes sterk genoeg om hem los te trekken. nu is het ledikantje inmiddels veranderd in een speelplaats. elke keer dat we ff checken of ze slapen (of niet), liggen ze anders. ze krijgen het zelfs voor elkaar om in de breedte van het bedje te rollen en dan in een tempo waar ik dan zo iets bij heb, hoe krijgen ze het voor elkaar om hun hoofd niet te stoten. het bedje is namelijk 58 cm breedt en bij de meting van het cb op 6-1 waren deze dames 66 en 69 cm lang.
om je kindje elke keer mee naar je eigen bed te nemen, heeft dus geen zin, dat draaien leren ze toch. als je het niet vertrouwd kan je ze ook zelf een paar keer per dag op hun buik leggen zodat ze hun hoofdje kunnen trainen en ook met omdraaien als dat nodig is.
verder is het niet tegen te houden denk ik. straks als ze gaan oefenen om te leren kruipen zullen ze ook tig keer omvallen etc dus bereid je maar voor.  het is wennen, maar ondanks de doffe dreun op de deken, is er niks aan de hand en spelen ze gewoon door.

succes ermee!

Groetjes,
Petra

hoi

dit "'probleem"' hebben we ook Danny rolt ook op zn buikje gelukkig nu ook weer terug.
Als je dit echt eng vind (ik heb dit in een of ander kinder blad gelezen) dat je van die gespen heb waar je ze in kan vast binden ja ik vind dit dus echt helemaal niks maar misschien is dit wat voor je.
Ik heb zon airo sleep gekocht (150 euro) das een matras met een extra matje erop met gaatjes. mocht de kleine zich omdraaien en op zn buikje in slaap vallen kan hij nog ademen via de gaatjes.
Ik denk dat want dat doet die van mij als hij niet op zn rug terug kan rollen en moe word van op zn buikje liggen begint hij te huilen.
die matrassen kun je bij baby speciaal zaken kopen je heb er vast wel eens van gehoord.

Succes groetjes Kim en Danny

hoi dames
bedankt voor jullie reacties,
ik ben dus niet de enige met een druk kindje in bed.
groetjes mascha

Terug
Bovenaan