zelf eten

hoi

Mijn dochtertje is bijna 15 maanden en de laatste tijd laten we haar zelf wat eten,als haar bordje leeg is , scheppen we er nog wat bij. Groente zoals bijv. wortels, sperciebonen eet ze met haar handjes, maar gisteren heeft ze aardappelpuree zitten eten met een lepeltje. Ook prikken wij tussendoor wat aan een vorkje.
Haar richtingsgevoel is aardig goed, ze houdt het dus aardig schoon.

groetjes
Melanie
 
Hoi,
Sinds Quinten een maand of 14 is eet hij met zijn handjes. Lekker kliederen, eten en
leren tegelijk. Sinds hij 15 maand is doen we ook af en toe wat aan zijn vorkje en hij
vind zijn mond heel goed. Ook laten we hem nu zelf doen want dat wil hij graag.
Hij is nu 16.5 maand.
Kijk naar je kindje en als je denkt dat ie er aan toe is dan gewoon doen.
Proberen kan geen kwaad. Toch? Een kliederboel wordt het in het begin toch wel...
Maar het is wel heel lief om te zien..
Groetjes en veel eetplezier.
Melanie mmv Quinten
 
hi

onze zoon eet zelf vanaf dat hij 11 maanden was, hij wilde toen gewoon niet meer gevoerd worden, wilde het zelf doen. Gaf hem toen wel een lepel of vorkje, maar merendeel ging met de handen. hij is nu 20 maanden en eet echt heel goed nu met vork of lepel, geen handen meer.
ik deed in het begin gewoon een krant onder zijn stoel om het ergste op te vangen, inmiddels is dat ook allang niet meer nodig.

Groetjes,
Lia
 
Me zoontje is pas 6 maanden dus daar wacht ik dan nog maar even mee ik vroeg het eigenlijk omdat hij iedere keer de lepel uit me handen trekt.
Het is nog allemaal zo nieuw.
Dank je wel
Gr Nifty
 
 

Hoi Nifty
Als hij elke keer de lepel uit je handen trekt, kun je eens proberen hem een eigen lepeltje te geven. Daar hoeft hij dan niet mee te eten, maar is wel afgeleid van de lepel waarmee jij hem probeert te voeren.
groetjes Melanie
 
mijn dochter van 11 maanden eet wel eens met een vorkje
Ik prik het dan voor haar op een vorkje en dat geef ik het aan haar en dan stopt zij het in haar mond. Dit doe ik wel bij het begin van het eten {het is ja nog maar om te oefenen}
want doe ik op het einde dan haalt ze het van haar vorkje af en voert ze de hond.

Ze eet al vanaf 8 maanden met haar handen maar dit laat ik af en toe toe. want het word wel een zooitje de helft gaat maar in haar mond en de rest aan de hond of over zich heen.
Maar dit doe ik alleen met pasta en stukken groentes

susces ermee

Nadine mama van Anna
 
Terug
Bovenaan