Zelf eten?

Caspar wil sinds een, twee weken zelf meehelpen met eten. Zelf ook een lepel of vork vasthouden. Stukjes in zijn mond doen etc. En hij dwingt het 'meehelpen' behoorlijk af :)

Hoe is dit bij jullie kindjes?

Ethan heeft zelf met de handjes en zins kort wil hij ons wel na doen..
Dan zit hij met de vork te rammen in zijn bordje en als hij dan iets heeft geprikt verdwijnt heb in zijn mond

Met de handen werd al volop gegeten. (Brood en fruit) nu heeft hij ook sinds een dag of twee dat hij perse de lepel vast wil houden. Dus heb ik de langere lepels van olvarit gepakt en houdt ik hem aan het eind beet en hij aan het begin. Moet zeggen dat het met de 3e lepel al best goed ging. Hij wil op het moment slecht eten, en als ik hem mee laat helpen, gaat er tenminste nog iets in. Lekker laten rommelen. Geeft nu misschien wat zooi, maar dan ben je er ook eerder vanaf. En dat dwingen doet hij inderdaad ook heel erg. Ik kan daar niet zo heel goed tegen hahahaha.

Heel herkenbaar! Tim heeft zwaar de behoefte (in alles!!! zo vermoeiend soms!) om autonoom te zijn. Maar ja, als het dan niet lukt, kan hij ook erg boos worden. Wat hij zelf kan eten, dat eet hij vaak zelf. Wat ook helpt is hem een (leeg) bord en een lepel/vork geven. Daar speelt hij dan mee en ondertussen kan ik hem 'voeren', ha ha!

Terug
Bovenaan