Zelf flesje vasthouden, Tips?

Hoi!

Wolf wordt 1 mei 1jaar en alles gaat harstikke goed. Hij gaat sinds kort naar een leuk kinderdagverblijf (2 dagen in de week) en daar waren ze nogal verbaasd dat hij zijn eigen flesje niet vast kan/wil houden als ie drinkt.
Het is volgens mij niet een kwestie van niet kunnen maar het interesseert hem gewoon niet. Hij vindt het wel prima zo, geloof ik....

Hoe kunnen we hem hierin stimuleren? Heeft iemand een tip? En kunnen al jullie kindjes dit al wel?

(Tuitbeker blijven we ook proberen maar daar wordt voornamelijk op gekauwd en mee gegooid. Lastig ook om daar iets uit te drinken, je moet wel heel hard zuigen wil dat lukken zeg!)

Groetjes,

Lein
 
hallo,
gefeliciteerd met de kleine!
Wij hebben een aventfles en daar kun je los een handvat bijkopen.  
Dit handvat heb ik standaard om de fles zitten en soms maakt ons mannetje er gebruik van en soms ook niet. Zo wordt hij in elk geval wel gestimuleerd.
Succes ermee, hopelijk heb je er wat aan.
Groetjes
 
Hoi,
Mijn zoontje van 15 maanden doet dit ook pas sinds 2 maanden, en zelfs nu komt hij met zijn flesje of antilekbeker naar me toe lopen omdat ik het moet doen, hij kan het nu heel goed zelf maar ik denk dat hij het wel makkelijk vind dat ik het doe, 's morgens bij zijn fles melk moet ik altijd nog zijn fles vasthouden, wel kan hij ook uit een beker drinken. Trouwens die antilekbeker van Avent bevalt mij ook prima. Ik zou me geen zorgen maken hoor, doe ik ook niet, pas als ik zijn flesje bier in de kroeg nog moet gaan vasthouden heb ik denk iets niet goed gedaan.
groetjes Daantjuh
 

Echt tips heb ik niet, want Anouk kon de fles al vasthouden toen ze 2 maanden was, maar hij moest toen wel al bijna leeg zijn anders was hij te zwaar. Met 5 maanden kon ze zo'n klein flesje helemaal alleen zonder hulp leegdrinken. En vlak daarna pakte ze haar fles zelf van tafel en stopte ze hem in haar mond. Ik vond het heel normaal eigenlijk, maar als ik jullie leeftijden zie, is ze er misschien wel erg vroeg bij.
 
Terug
Bovenaan