Zelf flesje vasthouden, Tips?

Hoi!

Wolf wordt 1 mei 1jaar en alles gaat harstikke goed. Hij gaat sinds kort naar een leuk kinderdagverblijf (2 dagen in de week) en daar waren ze nogal verbaasd dat hij zijn eigen flesje niet vast kan/wil houden als ie drinkt.
Het is volgens mij niet een kwestie van niet kunnen maar het interesseert hem gewoon niet. Hij vindt het wel prima zo, geloof ik....

Hoe kunnen we hem hierin stimuleren? Heeft iemand een tip? En kunnen al jullie kindjes dit al wel?

(Tuitbeker blijven we ook proberen maar daar wordt voornamelijk op gekauwd en mee gegooid. Lastig ook om daar iets uit te drinken, je moet wel heel hard zuigen wil dat lukken zeg!)

Groetjes,

Lein
 
Ja ik ben ook wel benieuwd...

Mijn zoontje is nu 11 maanden en doet ook nog geen poging om zn fles
vast te houden. En uit een (tuit)beker drinkt ie ook nog niet..

 
Hoi,

Onze dochter is ruim 11 maanden en heeft vandaag voor het eerst een flesje appelsap aangelengd met water zelf gedronken. Ze deed het ook nooit en ineens was de interesse daar...Wij hebben de laatste tijd wel extra geoefend door haar helemaal plat op de rug te leggen en dan het flesje te geven en haar handjes eromheen te vouwen. En dat ging ze steeds beter doen.
Ik heb voor haar sapjes (dronk ze nauwelijks nu wel omdat ze het leuk vind om zelf te doen) een fles gekocht met een gat in het midden dat kunnen ze beter vasthouden.
En vandaag heeft ze rechtop zittend 120 cc gedronken, en trots dat ze was.
Dus het komt vanzelf. Succes.
 
hallo,

onze dochter jady is bijna 7 maanden en houd al zeker 1 maand goed haar fles vast...
in het begin hild ze het wel vast maar washij veel te zwaar. toen hebbe we een klein flesje gekocht waar 120 cc in kan en die hilt ze wel vast en nu wil ze altijd alleen maar haar flesje vast houden... sap, melk maakt nix uit ze drinkt het lekker op

fles met gaat er in houd ze wel makkelijker vast maar een gewone fles ook hoe minder er in zit hoe makkelijker het gaat

sux6
 
Hoi

Onze dochter nu inmiddels bijna 14 maanden drinkt vanaf een   maand of 8 ''zelfstandig''.
Wij hebben flessen van Advent en daar kun je handvaten bij kopen, zo kunnen ze de fles wat makkelijker zelf vasthouden. Maar als onze dochter merkt dat wij wel de fles vasthouden laat ze meteen los. Ieder kind ontwikkeld op zijn eigen tempo hoor, de fles zelf vasthouden komt vanzelf!

Goetjes, Corina
 
Je hebt ook van de kleine flesjes van 120 cc waar zo'n rond gat in zit en ze zijn in het midden wat smaller. Houdt heel makkelijk vast en is niet zo zwaar. Of je kunt van die handvatten kopen voor je gewone melkflessen.

groetjes,
Sandra
 
Terug
Bovenaan