Zelf flesje vasthouden, Tips?

Hoi!

Wolf wordt 1 mei 1jaar en alles gaat harstikke goed. Hij gaat sinds kort naar een leuk kinderdagverblijf (2 dagen in de week) en daar waren ze nogal verbaasd dat hij zijn eigen flesje niet vast kan/wil houden als ie drinkt.
Het is volgens mij niet een kwestie van niet kunnen maar het interesseert hem gewoon niet. Hij vindt het wel prima zo, geloof ik....

Hoe kunnen we hem hierin stimuleren? Heeft iemand een tip? En kunnen al jullie kindjes dit al wel?

(Tuitbeker blijven we ook proberen maar daar wordt voornamelijk op gekauwd en mee gegooid. Lastig ook om daar iets uit te drinken, je moet wel heel hard zuigen wil dat lukken zeg!)

Groetjes,

Lein

Hoi,

Ik herken het mijn zoontje is precies zo ik heb hem toen een flesje gekocht met handvatjes dat werkte wel!
Maar ze kunnen inderdaad ook heel lui zijn hoor.... succes
Groetjes

op de creche klaagden ze bij mijn dochter ook, dat ze d'r fles niet vast wou houden. Ik begrijp het wel, ze hebben natuurlijk veel echte kleine baby's waarbij ze dat sowieso moeten doen. Maar goed, toen ze met 14 maanden naar een nieuwe creche ging gaf ik aan dat ze de fles niet vast wilde houden en toen vroegen ze me: "maar wat vind jij? vind jij dat belangrijk?" en toen ik zei dat ik dat niet belangrijk vond zeiden ze dat ze dat dan ook niet vonden. Heerlijk he?! Inmiddels is ze 20 maanden, houdt al 7 maanden haar fles vast, drinkt uit tuitbeker en gewone beker.

Groetjes,
Tineke

(Tuitbeker blijven we ook proberen maar daar wordt voornamelijk op gekauwd en mee gegooid. Lastig ook om daar iets uit te drinken, je moet wel heel hard zuigen wil dat lukken zeg!)
Schreef je.

Hard zuigen????
Volgens mij heb je een antilek-tuitbeker .

Zelf had ik namelijk in het begin het zelfde probleem.
Enorm hard zuigen maar er fatsoenlijk een druppel drinken uitkrijgen was er niet bij.

Ik doe het antilek-rubbertje nu iets losser in de beker zodat er meer lucht bij kan.
en nu gaat het drinken wel goed.

Wat je ook nog eens kunt proberen is hem/haar leren om  met een rietje te drinken.
Daar kun je het makkelijkste mee beginnen door drinkpakjes te kopen.
Deze kun jij namelijk eerst zelf inknijpen zodat
ze in de gaten krijgen dat er drinken uit het rietje komt.
Komt er niets meer dan krijgen ze vanzelf de zuigbehoefte.

succes

Terug
Bovenaan